مدیر مخابرات منطقه هرمزگان مطرح کرد:

زیرساخت های مخابراتی استان هرمزگان توسعه می یابد



مدیر مخابرات منطقه هرمزگان گفت: ضریب نفوذ تلفن ثابت در استان هرمزگان 23/61 است که این عدد ضعف در زیرساخت ها را نشان می‌دهد. مهدی حیدری در نشست خبری با گرامیداشت هفته جهانی ارتباطات و روز ملی روابط عمومی افزود: ضریب نفوذ تلفن همراه در این استان بیش از 140 درصد است که برای توسعه زیرساخت های تلفن ثابت برنامه ریزی های خوبی صورت گرفته است که ارتقا زیرساخت‌های ارتباطی لازمه تحقق حکمرانی هوشمند است. وی ادامه داد: با برنامه ریزی انجام شده در حوزه روستایی، راه اندازی 200 سایت در دستور کار قرار دارد که امیدواریم با تامین تجهیزات، این سایت ها تا پایان سالجاری به بهره برداری برسد.

به گزارش صبح ساحل، مدیر مخابرات منطقه هرمزگان در ادامه  به برنامه های این مدیریت اشاره کرد و اظهارداشت: برای جلوگیری از سرقت کابل های مخابراتی، فیبرنوری را جایگزین کابل‌ها و سیم‌های مسی کرده‌ایم،که در این راستا رساندن فیبر نوری به منازل مردم جزو اولویت های مهم دولت است و این طرح در هرمزگان آغاز شده است. وی همچنین خاطرنشان کرد: براساس برنامه سال جاری، پنج هزار میلیارد ریال بودجه برای اجرای طرح فیبر نوری درخواست شده که امیدوارم حداقل با یک چهارم آن موافقت شود و سپس کار را آغاز می کنیم اگر با همه بودجه موافقت شود می توانیم ۲۰۰ کیلومتر فیبر نوری را اجرایی کنیم. وی در خصوص توسعه شبکه های مخابراتی در روستاها افزود: برخی فکر می‌کنند وقتی فیبرنوری در روستایی اجرا شد سرعت اینترنت بالا می‌رود در حالی که این موضوع نیاز به افزایش تکنولوژی در این مناطق است. این طور نیست که اگر جایی فیبر نوری نرفت توسعه‌ای صورت نمی‌گیرد در حالی که ما تاکنون ۳هزار کیلومتر فیبر نوری و هزار کیلومتر در حوزه روستایی ایجاد کرده‌ایم، حتی در شهرستان بشاگرد هم با وجود صعب‌العبور بودن توسعه خوبی اتفاق افتاده‌است.

حیدری، پهنای باند استان را ۴۰ گیگ بر ثانیه اعلام کرد و گفت : پهنای باند هنوز به ظرفیت کامل نرسیده‌ و کندی اینترنت نیز دست ما نیست و برای اینکار تجهیز جدید دیتا درخواست کردیم که در ماه آینده نصب خواهد شد که با نصب آن سرعت اینترنت افزایش خواهد یافت.مدیر مخابرات منطقه هرمزگان با بیان اینکه بسیاری ازمردم راه اندازی ایستگاه های مخابراتی، را برای سلامت جامعه مضر می دانند،تصریح کرد: دکل ها و سایت های  مخابراتی، نه سرطان‌زا هستند ونه تهدیدی برای سلامت جامعه به شمار می رود و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات در این خصوص بررسی های لازم را انجام داده است وی اضافه کرد:مردم بدانند راه اندازی  دکل ها و سایت های  مخابراتی منجر به توسعه می شود.مدیر مخابرات منطقه هرمزگان با اشاره به زیانده بودن شرکت مخابرات اظهارداشت: مخابرات هرمزگان هم در بخش تلفن ثابت به تبع شرکت مخابرات زیانده است و برای تغییراین وضعیت باید تعرفه مکالمه افزایش یابد.حیدری اضافه کرد: تعرفه تلفن ثابت از سال ۸۸ تا کنون هیچگونه تغییر نیافته است درحالی که هزینه ها افزایشی بوده است.

به گفته وی، از سال ۱۳۸۸ هزینه‌های برق و آب و گاز افزایش یافته است، اما هزینه‌های مخابراتی در تلفن ثابت تفاوت چندانی نداشته، این در حالی است که رساندن تلفن ثابت به هر منزل مسکونی بیش از پنج میلیون هزینه دارد. حیدری اضافه کرد:هم ‌اکنون حدود 80 هزار تلفن ثابت بنا به دلایل مختلف قطع شده است که برای اتصال آن باید با سایر دستگاه‌ها نیز هماهنگ شویم که این کار زمان‌بر است.وی، تعداد تلفن های ثابت منصوبه را ۴۰۱هزار شماره  در شهرها و ۹۱ هزار در حوزه روستایی اعلام کرد.همچنین بیش از۳هزار ۵۹۸ مشترک دیتای تجاری در هرمزگان فعال است. مدیر مخابرات منطقه هرمزگان در پایان از بهره برداری ۱۵ طرح مخابراتی با سرمایه گذاری افزون‌بر ۱۱ هزار میلیارد ریال به مناسبت هفته جهانی ارتباطات در این استان خبرداد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها