در تازه‌ترین رده‌بندی تیم‌های فوتبال باشگاهی جهان؛

پرسپولیس، صدرنشین فوتبال ایران قرار گرفت



در تازه‌ترین رده‌بندی تیم‌های فوتبال باشگاهی جهان، تیم فوتبال پرسپولیس در رتبه نخست باشگاه‌های ایران قرار گرفت.

به گزارش صبح ساحل، بر اساس تازه‌ترین رده‌بندی تیم‌های باشگاهی فوتبال جهان که امروز  (۲۷ اردیبهشت) از سوی سایت «فوتبال دیتابیس» اعلام شد، تیم فوتبال پرسپولیس در رتبه نخست باشگاه‌های ایران قرار گرفت.

قهرمان فصل گذشته لیگ برتر فوتبال ایران با ۱۶۰۱ امتیاز و با یک پله سقوط نسبت به رده بندی هفته قبل پس از مدت ها به رتبه ششم قاره آسیا تنزل کرد  و با ۱۱ پله سقوط نسبت به رده بندی پیشین در سطح جهانی در رتبه ۱۲۳ جای گرفت.

تیم فوتبال استقلال، قهرمان زود هنگام این فصل فوتبال کشورمان با ۱۵۶۸ امتیاز و بدون تغییر نسبت به رده بندی هفته قبل در رتبه دوم فوتبال باشگاهی ایران باقی ماند. همچنین شاگردان فرهاد مجیدی با یک پله صعود نسبت به رده بندی پیشین به جایگاه ۸ آسیا بازگشتند و با ۱۴ پله صعود در رتبه ۱۶۲ جهان قرار گرفتند.

تیم فوتبال سپاهان با ۱۵۱۳ امتیاز بدون تغییر نسبت به رده بندی قبلی سومین تیم برتر فوتبال ایران است. این تیم با ۲ پله صعود نسبت به هفته قبل در رتبه ۱۶ آسیا ایستاده است. طلایی پوشان اصفهان در سطح جهانی هم با ۲۴ پله صعود در رتبه ۲۶۳ جای گرفته اند.

در این رده بندی تیم فوتبال فولاد، گل گهر سیرجان و تراکتور در رتبه‌های چهارم تا ششم فوتبال ایران قرار دارند.

بر اساس این رده‌بندی در قاره آسیا جایگاه ۴ تیم نخست نسبت به رده بندی پیشین تغییری نداشته و تیم کاوازاکی فرونتال ژاپن همچنان با ۱۶۸۶ امتیاز صدرنشین است. پس از این تیم، الهلال عربستان سعودی با ۱۶۵۵ امتیاز و اولسان هیوندای هم با ۱۶۲۴ امتیاز در رتبه‌های دوم و سوم جای دارند. الدحیل قطر با ۱۶۲۳ امتیاز همچنان در رتبه چهارم قاره کهن ایستاده است. تیم جنبوک موتورز با ۱۶۰۴ امتیاز جای پرسپولیس را در رتبه پنجم آسیا گرفته است.

در رده‌بندی جهانی هم جایگاه ۵ تیم نخست نسبت به رده بندی پیشین تغییری نکرده است و لیورپول با ۲۰۷۷ امتیاز همچنان صدر جدول را در اختیار دارد. پس از سرخپوشان انگلیسی، تیم منچسترسیتی با ۲۰۱۱ امتیاز همچنان در رتبه دوم قرار گرفته است. رئال مادرید ۱۹۸۲ امتیازی در رتبه سوم و بایرن مونیخ با ۱۹۵۵ امتیاز در رتبه چهارم ایستاده اند. اینترمیلان هم با ۱۹۱۳ امتیاز در رتبه پنجم برترین تیم‌های باشگاهی جهان قرار دارد.

پورتو با مهدی طارمی با ۲ پله سقوط در رتبه ۱۲، لورکوزن تیم سردار آزمون با یک پله صعود در جایگاه ۱۸ و فاینورد هم با علیرضا جهانبخش، با ۳ پله سقوط در رتبه ۴۴ قرار دارند.
۱۰ تیم برتر فوتبال باشگاهی جهان:

لیورپول
منچسترسیتی
رئال مادرید
بایرن مونیخ
اینتر میلان
آژاکس
چلسی
بارسلونا
میلان
پاری سن ژرمن

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها