سامانه یکپارچه فروش خودرو دچار مشکل شد



سامانه یکپارچه تخصیص خودرو در آغار به کار دچار مشکل و اختلال شد و امکان ثبت‌نام وجود ندارد.

به گزارش صبح ساحل، سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان، با دستور وزارت صمت سامانه یکپارچه تخصیص خودرو را طراحی کرده است. بر اساس اعلام پیشین، قرار بود این سامانه از ساعت ۹ صبح دیروز ، آغاز به کار کند اما برخی کاربران از اختلال در این سایت فروش خودرو خبر می‌دهند.

بسیاری از مخاطبین اعلام کرده اند موفق به ثبت مشخصات و پیش ثبت نام نشده اند. به نظر می‌رسد عدم پیش بینی درست از میزان استقبال مردم و میزان هجوم مردم به این سامانه، باعث شده است روند ثبت نام با کُندی پیش برود.

روز دوشنبه اگر کاربری به سایت سامانه یکپارچه وارد می شد، در صفحه اصلی آن نام،مشخصات و لینک ثبت‌نام چندین محصول آماده بود.اما اکنون به جای همه آنها تنها یک عبارت درج شده است: «در حال دریافت اطلاعات».

از سوی دیگر فرایند ورود/ثبت‌نام نیز اکنون در این سایت تکمیل نمی‌شود. برخی می‌گویند تا نیمه راه رفته‌اند اما نتوانستند فرایند آن را به پایان برسانند یا یکی از گزینه‌های انتخاب فعال نبوده است.

در همین زمینه وزارت صمت این مسئله را به اولین روز باز شدن این سایت مرتبط می‌داند و می‌گویند که در مدت ۲۴ تا ۷۲ ساعت آینده مشکل بر طرف خواهد شد.

وزارت صمت برای رفع این بحران، زمان یک هفته‌ای برای پیش ثبت نام را پیش بینی کرده است تا کمی از فشار وارده به سرور‌های سامانه یکپارچه کاهش یابد.

 

سامانه یکپارچه فروش خودرو دچار مشکل شد!

گفتنی است ؛ «منوچهر منطقی»، معاون صنایع حمل‌ونقل وزیر صمت در نشست خبری روز گذشته به تشریح اطلاعات جامع‌تری از سامانه یکپارچه فروش خودرو پرداخت. معاون صنایع حمل‌ونقل وزیر صمت، فعالیت  سامانه یکپارچه فروش خودرو را بر اساس سه هدف و منظور اصلی دانسته و اظهار کرد: در طرح‌های فروش گذشته خودروسازان بزرگ هر ۱۵ روز یک‌بار نسبت به پیش فروش یا فروش فوق‌العاده محصولات خود اقدام می‌کردند، ظرفیت مشخص اعلام و سپس قرعه‌کشی انجام می‌شد؛ دیده شد که این روش برای مشتریان ایجاد التهاب و استرس داشت؛ لذا در سامانه فروش یکپارچه این زمان ۱۵ روزه را به دوره سه یا چهار ماه (هر سه ماه با چهار ماه یکبار) با ظرفیت بیشتر، تبدیل کرده‌ایم.   بطور مثال به خودروسازان به‌جای تعداد محدودی خودرو در هر مرحله،   ۲۰۰ الی ۳۰۰ هزار دستگاه خودرو می‌تواند تخصیص پیدا کند. با توجه به اینکه هر نفر یک خودرو می‌تواند ثبت‌نام کند، تخصیص خودرو به افراد بیشتری صورت خواهد پذیرفت.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها