مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان:

هرلحظه امکان نشست لوله‌های فاضلاب در بندرعباس وجود دارد


نویسنده: صبح ساحل

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان با حضور در صحن شورا و تبریک سوم خرداد روز آزادسازی خرمشهر گفت: موضوع آب و تامین آن یکی از ابرچالش‌های کشورمان ایران است. در همین راستا کار آبفا با شهرداری پیوند عمیقی خورده است. میزان بارش استان هرمزگان کمتر از دو سوم میانگین کشوری است. از طرفی وضعیت بارش‌های استان چندان مناسب نیست و در بحث تغییر اقلیم هم ما با سیلاب‌ها دچار چالش هستیم.

      

به گزارش صبح ساحل،  حمزه‌پور با بیان اینکه آبفا حدود ۴۰۰ میلیاردتومان از ادارات و ارگان‌های استان طلب دارد، افزود: ۱۷۰ میلیارد تومان شهرداری و ۱۱۴ میلیارد تومان هم نیروهای مسلح و ۵۰ میلیارد تومان هم سایر ادارات طلب داریم. وصولی درآمدها برایمان سخت شده است و در برخی موارد باید از آن‌ها چشم پوشی کنیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه هزار کیلومتر شبکه آب در بندرعباس داریم که در بخش‌هایی هدررفت آب داریم و در بافت‌های فرسوده مشکل آبرسانی داریم، اضافه کرد: بالغ بر ۲۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب در شهر بندرعباس داریم. با توجه به اینکه شبکه فاضلاب بندرعباس در دهه ۷۰ راه‌اندازی شده و حدود دو دهه از ان گذشته است، در حال حاضر لوله‌های فاضلاب یک تهدید جدی برای ما هستند. این لوله‌ها توسط گازهای فاضلاب خورده شده است و هر آن امکان دارد این لوله‌ها در خیابان و کوچه نشست کنند.

حمزه‌پور‌ با بیان اینکه علت اینکه لوله‌ها را بازسازی نمی‌کنیم مشکلات مالی است، گفت: چندین سال آبفا اعتبار چندانی نداشته است اما از زمان دولت سیزدهم مسیرهای اعتباری باز شده است.

وی با بیان اینکه در حوزه شهر‌ی برنامه‌های‌گسترده‌ای داریم، افزود:
شهر در حال رشد است .از طرفی هم شبکه آب شهر فرسوده است. حداقل ۵۰ هزار مترمکعب مخزن ذخیره آب برای شهر بندرعباس نیازداریم که این موارد در دستورکار است.

مدیرعامل ابفا افزود: خدمات ما تنها به شهر بندرعباس ختم نمیشود روستاهای اطراف نیز هستند. این بار کاری شهرداری و ابفا را زیاد می‌کند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها