اعلام وضعیت سطح نارنجی هواشناسی در کیش/ ترددهای دریایی و هوایی تا اطلاع ثانوی لغو شد



ستاد مدیریت بحران کیش اعلام کرد که وضعیت این جزیره از لحاظ شاخص آلودگی هوا را در سطح نارنجی است.

 

به گزارش صبح ساحل، ستاد مدیریت بحران این جزیره در اطلاعیه خود اعلام کرده، با توجه به افزایش غلظت گرد وغبار و ریزگردها و ایجاد شرایط کاهش کیفیت هوا، افزایش شاخص های آلودگی نزدیک به ۱۵۰ و کاهش دید افقی به کمتر از ۵۰۰ متر وضعیت سطح نارنجی اعلام می شود.

در ادامه این اطلاعیه آماده است: بر اساس اعلام اداره هواشناسی استان هرمزگان احتمال پایداری این شرایط تا روز پنجشنبه ادامه خواهد داشت و با توجه به اعلام وضعیت ناسالم هوا و احتمال تشدید آن در ساعات آینده لازم است تمهیدات لازم و اقدامات پیشگیرانه توسط کلیه مشاغل و افراد مد نظر قرار بگیرد.

رییس ستاد مدیریت بحران منطقه آزاد کیش نیز گفت: به علت افزایش گرد و غبار در این جزیره ترددهای دریایی و هوایی تا اطلاع ثانوی در جزیره لغو شد و مسافران در محل اقامت خود تا اطلاع بعدی و اعلام سازمان هواپیمایی و بنادر و دریانوردی و بازگشت به شرایط ایمن برای ترددهای هوایی و دریایی ترک نکنند.

سعید پورزادی افزود: تاکید می‌شود با توجه به وضعیت ناسالم در منطقه ساکنان و گردشگران تمهیدات لازم و اقدامات پیشگیرانه را برای حفظ سلامتی خود انجام دهند.

وی افزود: مشاغل، افراد و گروه‌های حساس جامعه برای حفظ سلامتی خود در مواقع ضروری و خارج از منزل حتما از ماسک مناسب استفاده کنند.

 

پروازهای فرودگاه کیش به تاخیر افتاد

روابط عمومی شرکت بنادر و فرودگاه جزیره کیش اعلام کرد: بدی آب و هوا و کاهش دید افقی به دلیل ورود گرد و غبار تا اطلاع ثانوی تمام پروازهای ورودی و خروجی فرودگاه بین المللی جزیره کیش در بعد از ظهر امروز سه شنبه با تاخیر انجام می شود.

طبق برنامه پروازی فرودگاه بین المللی کیش برای امروز سوم خرداد ۵۷ مورد پرواز ورودی و خروجی برنامه ریزی شده است که ۳۳ مورد آن برای بعد از ظهر است.

بعد از ظهر امروز قرار است پروازهایی از مقصد تهران، اصفهان، شیراز، کرمان، مشهد مقدس، رشت و تبریز وارد فرودگاه بین المللی کیش شود و همچنین پروازهایی نیز به مقصد شهرهای تهران، مشهد مقدس، کرمان و شیراز کیش را ترک خواهند کرد.

طبق اعلام هواشناسی کیش، از ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه امروز آسمان کیش شاهد ورود گرد و غبار با منشا کشورهای همسایه است که هم اکنون این پدیده، دید افقی را به کمتر از  ۵۰۰ متر رسانده است.

 

منبع: ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها