آیا تراکنش‌های بانکی متعدد، بر میزان پرداخت مالیات شخص اثرگذار است؟



چندی است که اصطلاح جدیدی از قانون مالیات در میان مردم دست‌به‌دست می‌شود؛ این اصطلاح بین عامه مردم به «مالیات برگردش حساب‌های بانکی» و بین صاحبان مشاغل و مدیران مالی با نام «مالیات بر تراکنش‌های بانکی» شناخته می‌شود.
با توجه به اینکه مالیات بر تراکنش‌های بانکی در گروه قوانین نوظهور سازمان امور مالیاتی است، گاهی دیده می‌شود برداشت از مالیات بر تراکنش‌های بانکی بر مبنای گردش حساب بانکی است که اگر به‌طور مثال، گردش حساب بانکی ما بیشتر از ۵ میلیارد تومان شد، مابه‌التفاوت آن را باید با نرخ ۲۵% ‌ مالیات بدهیم؛ بنابراین اگر کسبه، دست‌فروش، قشر پزشکی، زیرگروه پزشکی و غیره هستید و حساب‌های متعددی دارید، حتماً از افتتاح حساب بانکی در بانک‌های متعددی خودداری کنید، چراکه، بدون اینکه متوجه شوید و با حساب‌های متعدد خود کار کنید، تراکنش‌های حساب‌های شما به‌صورت چراغ‌قرمز به بانک مرکزی اعلام می‌شود.
درنهایت، بدون اینکه شما متوجه شوید، بعد از سه سال یا بیشتر پیامک ارزیابی حساب دریافت می‌کنید و امکان پرداخت مالیات‌های هنگفت برای شما بالا می‌رود؛ بنابراین در سامانه یکپارچه، شما آب هم بخورید در مالیات ثبت و ضبط خواهد شد؛ اما اگر برای تسهیلات بانکی، گردش حساب متعدد انجام داده‌اید، یک توجیه برای دفاع از کاهش مالیات خود در دست دارید. همواره سعی کنید وام‌هایی دریافت کنید که اقساط بیش از یک دوره‌ی مالی نباشد تا زودتر بتوانید تسویه کنید و دوباره از تسهیلات بانکی استفاده کنید. روزنامه صبح ساحل در نظر دارد که پاسخ سؤالات حقوقی و مالیاتی شما را به‌صورت رایگان پاسخ دهد و با ارائه راهکارهای قانونی، مشکلات حقوقی شما را برطرف سازد. شما می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی روزنامه، سؤالات خود را با ما در میان بگذارید.
نویسنده: شیرین زردشتی، وکیل مالیاتی

روزنامه صبح ساحل
منتشر شده: 2
سیدمجید حسینی
۴ خرداد ۱۴۰۱
سلام .. من مغازه دار هستم و سال ۹۹ کل واریزی های دو حساب متصل به کارتخوان پانصد مبلیون بوده که حدود صد میلیون بابت رهن خانه و فروش ماشین بوده .. در حال حاضر حدودا ده میلیون مالیات تشخیص دادن ؟ چه کنم
جابر
۴ خرداد ۱۴۰۱
سلام مرسی از گروه رسانه ای صبح ساحل سوال: آیا در همه صنف ها ی حاضر در بازار مبلغ تراکنش اگر بالای ۵میلیارد تومن باشد ما بین تفاوت آن شامل مالیات میشود? یا هر صنف فرق میکند?
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها