اطلاعیه اداره کل حفاظت محیط زیست هرمزگان درباره تلفات ماهیان در میناب



اداره کل حفاظت محیط زیست هرمزگان درپی انتشار تصاویری در خصوص تلفات ماهیان در روستای گرازویه از توابع شهرستان میناب توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش صبح ساحل، در پی انتشار تصاویری در فضای مجازی مبنی بر به گل افتادن ماهیان در آبگیری فصلی در روستای گرازویه از توابع شهرستان میناب اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان پس از بررسی موضوع و با مشورت اداره شیلات شهرستان تصمیم به انتقال ماهی ها به مخازن آب گرفتند.

سد میناب گزینه دیگری برای این منظور بود که به دلیل رعایت جوانب احتیاط و پیشگیری از انتقال احتمالی عوامل بیماری زا رد شد.

با هماهنگی انجام شده در صبح روز سه شنبه محیط بانان و کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست میناب به اتفاق کارشناسان اداره شیلات شهرستان، دهیار روستای گرازوئیه و تعدادی از فعالین محیط زیست در محل حضور یافتند، اما طبق بررسی ها به جز تعدادی ماهی کوچک تلف شده هیچ ماهی بزرگ و زنده ای در این محدوده یافت نشد.

بنا بر اظهارات دهیار روستا طی شب گذشته ماهی ها توسط مردم محلی احتمالا به منظور ارتزاق جمع آوری شده اند.

لازم به ذکر است این آب‌گیر فصلی که در شش ماهه دوم سال طی بارش هایی آبگیری می شود در بارندگی های بالاتر از نرمال زمستان گذشته با حجم بالایی از آب سرریز شده از سد میناب نیز تغذیه شد که احتمالاً ماهی های مذکور بدین طریق وارد این محدوده شده بودند.

به طور کلی آبگیرها، تالاب ها و رودهای فصلی با شروع فصل کم بارش و گرم، کم آب یا کاملاً خشک می شوند که در این مورد نیز دمای بالا و خشکی هوا موجب تبخیر آب و به گل افتادن ماهی ها شد.

منتظر تایید: 1
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها