ماندگاری گردوغبار و کاهش کیفیت هوا در هرمزگان/ از رفت وآمد‌های غیر ضروری خودداری شود



کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: با وزش باد شدید شمال غربی هوای مناطق غربی استان گرد و غباری است.

به گزارش صبح ساحل، «مجتبی حمزه نژاد»، کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: با توجه به ماندگاری گردوغبار و کاهش کیفیت هوا در استان، توصیه می‌شود از رفت وآمد‌های غیر ضروری و قرارگیری در فضای باز خودداری شود. وی با اشاره به اینکه از فردا به تدریج کیفیت هوا بهبود می‌یابدگفت: از ساعات ظهر، وزش باد شدید شمال غربی و کاهش میدان دید افقی در مناطق غربی استان از جمله بستک، پارسیان، بندرلنگه، بندرخمیر و جزایر خلیج فارس پیش بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان ن افزود: سرعت وزش باد در ساعات بعدازظهر در خلیج فارس، به محدوده ۵۰ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع موج به بیش از ۱۸۰ سانتیمتر خواهد رسید. حمزه نژاد گفت: توصیه می‌شود با توجه به نامساعد بودن شرایط دریا، ضمن اجتناب از تردد شناور‌های سبک و صیادی، تمهیدات لازم در بنادر و اسکله‌های غربی و مرکزی استان صورت پذیرد.

وی افزود: وزش باد نسبتا شدید و مواج بودن دریا تا صبح شنبه در جزایر غربی مورد انتظار است.

طبق اعلام سازمان هواشناسی، گرد و خاک همچنان در خوزستان، بوشهر و هرمزگان وجود دارد؛ چشمه‌های تولید گرد و خاک را در شمال اصفهان، اردستان و نائین داریم و در شهرهای میبد و بافق استان یزد نیز وضعیت به همین صورت است، اما تا اواسط هفته بعد با گرد و خاک نفوذی از خارج کشور سر و کار نخواهیم داشت.  

باد‌های ۱۲۰ روزه از امروز در خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان تا یکشنبه فعال خواهند شد.  

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها