تعزیرات حکومتی کیش به ۳۴۴ پرونده رسیدگی کرد



 رییس تعزیرات حکومتی کیش گفت: از ابتدای استقرار این شعبه در جزیره تا کنون به ۳۴۴ پرونده تخلفات صنفی و قاچاق کالا رسیدگی شده است.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایرنا، حسین طالبی اظهارکرد: تعزیرات حکومتی کیش از یکم مهر ۱۳۹۹ فعالیت خود را شروع و تا کنون به  ۳۴۴ فقره پرونده تخلف رسیدگی کرده که در نتیجه رسیدگی به این رونده ها ۴۳ میلیارد و ۴۰۰ ریال جزای نقدی به خزانه کشور وصول و پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: از مجموع پرونده های رسیدگی شده ۱۰۲ فقره مربوط به تخلفات صنفی و ۲۳۵ فقره مربوط به تعهدات ارزی و تعداد هفت فقره مربوط به قاچاق کالا است که در تمام پرونده های قاچاق جزیره کیش مبدا و مقصد این کالاها نبوده است.

 

تعزیرات حکومتی تنها مرجع دارای ابزار قانونی برخورد با متخلفین است

وی با اشاره به اینکه در کیش وظایف صنعت، معدن و تجارت و بخش گردشگری به سازمان منطقه آزاد کیش محول شده است افزود: علیرغم تخلفات متعدد و کثیری که برخی از افراد سودجو و واحدهای صنفی در این جزیره انجام می‌گیرد پرونده تخلفی از سوی مدیریت بازرگانی و گردشگری به تعزیرات حکومتی ارسال نشده و تنها هکماری سازمان با این اداره اظهار نظر کارشناسی نسبت به موارد ارجاعی که دارای شاکی خصوصی است .

طالبی اضافه کرد: این درحالی است که تنها مرجع قانونی دارای ابزار قانونی برای برخورد با متخلفین در حوزه اصناف اداره تعزیرات حکومتی کیش بوده و رسیدگی های قضایی مراجع نظارتی دیگر بر اساس صدور حکم قضایی نبوده بلکه به صورت حل و فصل و جلب رضایت شاکی انجام می گیرد.

وی یادآور شد: برخورد موثر و صدور حکم قضایی با متخلف جهت جلوگیری از تکرار جرم در آینده انجام می گیرد و به همین خاطر برخی از شاکیان شکایات خود را در تعزیرات حکومتی مطرح کرده و از این طریق پیگیری می کنند

رییس تعزیرات حکومتی کیش گفت: رسیدگی به شکایت های حضوری و کتبی شهروندان در اولویت این اداره بوده و عموم مردم می توانند جهت طرح شکایت های کتبی خود به محل اداره تعزیرات حکومتی واقع در در بلوار فردوس، جنب مرکز توسعه سلامت مراجعه کرده و یا جهت طرح شکایات با شماره تلفن ۰۷۶۴۴۴۷۲۲۱۶ دررساعات اداری تماس حاصل کنند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها