وزش باد شدید در بنادر غرب هرمزگان/ تردد شناورها با احتیاط انجام شود



کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: امروز پدیده شاخص استان وزش باد نسبتا شدید شمال غربی در جزایر غربی خواهد بود.

به گزارش صبح ساحل، «مجتبی حمزه نژاد»،کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: سرعت باد در جزایر کیش و لاوان بویژه در مناطق فراساحل غربی در محدوده ۴۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود که سبب مواج شدن دریا در این نواحی می شود که توصیه می‌شود با توجه به مواج بودن خلیج فارس، ضمن خودداری از تردد شناور‌های سبک، تمهیدات لازم جهت تردد ایمن شناور‌های مسافربری و کشتی‌های تجاری در نظر گرفته شود.


حمزه نژاد افزود: در سایر مناطق دریایی استان شرایط تردد‌های دریایی مساعد پیش بینی می‌شود. وی گفت: آسمان استان صاف همراه با غبار محلی، در ساعات بعدازظهر در ارتفاعات استان با رشد ابر و احتمال رگبار پراکنده باران و رعد وبرق پیش بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان افزود: طی روز یکشنبه نیز وزش باد نسبتا شدید شمال غربی در جزایر غربی استان تداوم خواهد داشت. کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: از لحاظ دمایی از اواسط هفته جاری در غالب نقاط کاهش نسبی دما در طول روز مورد انتظار است.

آینده نگری هفته جاری: از اواسط هفته جاری با تقویت باد‌های جنوب شرقی در مناطق دریایی استان، شرایط بارش‌های رگباری در ارتفاعات تقویت خواهد شد و احتمال سیلابی شدن موقت رودخانه‌های فصلی در منطقه بشاگرد دور از انتظار نخواهد بود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها