سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بندرعباس:

کاشت گل کاغذی‌ها برای تردد شهروندان مشکلی ایجاد نمی‌کند


نویسنده: سامیه طهورنیان

هفته گذشته شهرداری بندرعباس به کمک سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بندرعباس اقدام به کاشت تعداد 1200 اصله نهال گل کاغذی در منطقه 2 و 3 شهرداری بندرعباس کرد.

به گزارش صبح ساحل، در این راستا تعدادی از شهروندان کاشت نهال کاغذی در بلوارها را ناکارآمد خواندند. مخالفان معتقدند که گل کاغذی‌ها پس از مدتی عریض می‌شوند و به سمت خیابان و مسیر تردد مردم پیش روی می‌کند. این مسئله در بلندمدت می‌تواند برای عابران و موتورسواران حادثه‌آفرین باشد. از طرفی کوتاه کردن و هرس مداوم این گیاه، باعث کاهش گل‌دهی آن می‌شود و عملاً این گل، زیبایی برای شهر در پی نخواهد داشت. برخی دیگر هم گل کاغذی را زیبا و مناسب شهر بی‌رنگ و روحی چون بندرعباس دانستند و تأکید داشتند که این گل با هزینه بسیار کمتر زود به گل‌دهی می‌رسد. در همین راستا شهرام آرمان مدیر سرپرست فعلی سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بندرعباس سؤال برخی از شهروندان را پاسخ داد.

 

 

«شهرام آرمان»، سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز در توضیح مخالفان و موافقان کاشت نهال گل کاغذی در بلوار شهر بندرعباس گفت: تمامی این نهال‌ها بافاصله کاشته می‌شود و برای عبور و مرور مشکلی ایجاد نخواهند کرد و تا پایان سال به 15 هزار اصله نهال در سطح شهر بندرعباس خواهد رسید.

 

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز در پاسخ به سؤال برنامه‌های پیش روی سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری برای کاشت درختان جدید در بندرعباس گفت: برنامه سازمان ما کاشت درختان سایه‌دار مقاوم به کم‌آبی در حاشیه خیابان‌های اصلی شهر و کاشت درختچه‌های گل‌دار در باندهای وسط شهر بندرعباس است. وی نام این درختان را عنوان نکرد.

 

این مقام مسئول در توضیحات خشک شدن و مشکلات مطرح‌شده برای نهال‌های حرا تازه کاشته شده در محدوده ساحل سورو گفت: کاشت نهال‌های حرا به‌مرورزمان و طبق برنامه به ۵۰۰۰ اصله خواهد رسید که تاکنون 1300 نهال کاشته شده است. نهال‌ها ابتدا یک برگ‌ریزی اولیه دارند و بعد از یک سال حرا به وضعیت خوب و پایدار خواهد رسید و فعلاً در شرایط خوبی به سر می‌برند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها