مجوز دفن ۳۳ جانباخته متروپل صادر شد



استاندار خوزستان تعداد پیکرهای کشف شده حادثه ریزش ساختمان ۱۱ طبقه متروپل آبادان را ۳۷ نفر اعلام کرد و گفت: مجوز دفن برای ۳۳ جانباخته صادر شد.

  

به گزارش صبح ساحل، صادق خلیلیان چهارشنبه شب در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت:ممکن است در هنگام آوار برداری اجزایی از پیکر جانباختگان از زیر آوار خارج شود که پس از تایید توسط دانشگاه علوم پزشکی آبادان به صورت رسمی اعلام خواهد شد.

وی به اتمام جستجو و امداد و نجات در پنج روز اول ریزش ساختمان در قالب مرحله اول عملیات حادثه متروپل اشاره کرد و افزود:پس از این وارد مرحله دوم که عملیات آوار برداری بود شدیم تا اگر افرادی زیر آوار باشند خارج شوند که هم اکنون  ۹۰درصد کار را تمام شده است.

خلیلیان گفت: مرحله سوم تعیین تکلیف باقی مانده ساختمان متروپل است که به شدت لرزان و ناپایدار و مختصصان تاکید دارند که یا پایدار شود یا به صورت تخریب از بالا و به صورت طبقه به طبقه سبک تا به طبقه پایین برسیم.

وی افزود: اطراف ساختمان متروپل تخلیه شده و هم اکنون مسائل اجتماعی متعددی از جمله بیکاری عده‌ای از کارگران متروپل، واگذاری بخشی‌هایی از ساختمان به مردم و پرداخت توسط مالک، پرداخت دیه فوت شدگان و مصدومین مواجه هستیم؛ هرچند کمک‌ به خانوداه‌های که دچار مشکل شدند پیشتر شروع شده است.

استاندار خوزستان گفت: تمامی اموال مالک متروپل که روابط ناسالمی با برخی از افراد درون شهری و برخی از مقامات استانی در دولت قبل داشته توقیف وکارهای دادگستری آن در حال انجام است.

وی اظهار داشت: برای تسریع در عملیات آوار برداری از تجهیزات ارتش جمهوری اسلامی کمک گرفته شده و رده‌های ملی نیز از نیروهای آتش‌نشانی، هلال احمر و نیروهای قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا و سپاه به کار گرفته شده تا کار سریعتر به پایان برسد.

بخشی از ساختمان دوقلوی متروپل آبادان ساعت ۱۲ و ۴۰ دقیقه روز دوشنبه دوم خرداد ماه ریزش کرد و تا کنون اجساد ۳۷ نفر از زیر آوار این برج ۱۱ طبقه خارج شده است. با گذشت ۱۰ روز از وقوع این حادثه عملیات آواربرداری با بسیج امکانات و تجهیزات و نیز حضور شبانه روزی ماموران امدادی ادامه دارد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها