جو بایدن به عربستان سفر می‌کند



یک روزنامه آمریکایی به نقل از یک مسئول در دولت آمریکا اعلام کرد که جو بایدن رئیس جمهور این کشور ریاض را به سفر اروپایی و خاورمیانه خود اضافه خواهد کرد.

        

به گزارش صبح ساحل، منابع خبری از سفر قریب الوقوع جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به عربستان سعودی و دیدار وی با مقامات این کشور خبر دادند.

الجزیره گزارش داد، روزنامه «نیویورک تایمز» به نقل از یک مسئول در دولت آمریکا اعلام کرد که بایدن سفر به ریاض را به سفر اروپایی و خاورمیانه خود اضافه خواهد کرد.

نیویورک تایمز افزود که اقدامات برای تنظیم این سفر که قرار است اواخر ماه ژوئن میلادی (اواسط تیرماه) انجام شود و بایدن طی آن با «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه و «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی دیدار خواهد کرد، در حال انجام است.

این در حالی است که شبکه ای بی سی آمریکا پیش از این به نقل از منابع مطلع در کاخ سفید اعلام کرده بود که سفر قریب الوقوع بایدن به عربستان قرار است طی سفری گسترده که سران کشورهای شورای همکاری خلیج فارس را هم شامل می‌شود، صورت گیرد.

این شبکه افزود که طرح نهایی سفر بایدن که هنوز قطعی نشده است مصر، عراق، اردن و رژیم صهیونیستی را هم شامل خواهد شد.

منابع خبری پیش از این اعلام کرده بودند که مقامات آمریکایی در حال برنامه ریزی برای سفر «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا به خاورمیانه در اواخر ماه جاری برای دیدار با متحدان این کشور در خلیج فارس هستند. گفته شده بود که این دیدارها می‌تواند شامل دیدار بایدن با «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان سعودی هم باشد.

به گفته منابع آگاه در داخل و خارج از ایالات متحده که خواستند نامشان فاش نشود، هیچ تصمیم نهایی درباره این سفر گرفته نشده است. این منابع گفتند که این سفر که به طور احتمالی پس از نشست سران گروه ۷ در آلمان و نشست ناتو در اسپانیا برنامه ریزی شده است، شامل سفری به تل آویو می‌شود که در آن بایدن با «نفتالی بنت»، نخست وزیر تل آویو نیز دیدار خواهد کرد.

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها