توقیف یک هواپیمای ماهان ایر با پرچم ونزوئلا:

روابط عمومی هواپیمایی ماهان: هواپیمای توقیف شده هیچ ارتباطی با ما ندارد



یک هواپیمای بویینگ ۷۴۷ متعلق به شرکت هواپیمایی ماهان که در اجاره ونزوئلا است، با دستور آمریکا در فرودگاه شهر بوئنوس‌آیرس توقیف شد. بنابر این گزارش، در این هواپیمای باری که تحت تحریم آمریکاست، هفت خدمه ایرانی و ۹ خدمه ونزوئلایی حضور داشته‌اند.

             
به گزارش صبح ساحل، رسانه‌هاى اسپانیایى به‌ نقل از وزیر امنیت آرژانتین اعلام کردند:  یک هواپیمای بویینگ ۷۴۷ متعلق به شرکت هواپیمایی ماهان که در اجاره ونزوئلا است، با دستور آمریکا در فرودگاه شهر بوئنوس‌آیرس توقیف و گذرنامه‌های پنج خدمه ایرانی آن توقیف شده است.
این خبر درحالی منتشر شد که مدیر روابط‌عمومی شرکت هواپیمایی ماهان درباره خبر مربوط به توقیف هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ در آرژانتین که ادعا شده در مالکیت هواپیمایی ماهان قرار دارد، اظهار کرد: مالکیت این هواپیما یک سال است که واگذار شده و به یک شرکت ونزوئلایی فروخته شده است و در اجاره شرکت هواپیمایی نیست.
خدمه‌ی این پرواز نیز در اختیار شرکت هواپیمایی ونزوئلایی بوده و هیچ ارتباطی با هواپیمایی ماهان ندارد.
 آنیبال فرناندز، وزیر امنیت آرژانتین، روز شنبه در توییتی به توقیف یک هواپیمای بویینگ ۷۴۷ تحت تحریم آمریکا، که متعلق به شرکت هواپیمایی ماهان و در اجاره ونزوئلا است، در یک فرودگاه شهر بوئنوس‌آیرس اشاره کرد و از توقیف گذرنامه‌های پنج خدمه ایرانی آن خبر داد.
دولت آرژانتین یک بوئینگ ۷۴۷ متعلق به خطوط هوایی ماهان ایر را که در اجاره شرکت دولتی کونویاسا ونزوئلا قرار داشته در فرودگاه بوئنوس آیرس توقیف کرده است.
این گزارش خاطرنشان کرد بیشتر خدمه ونزوئلایی بوده و هفت نفر از آنها ایرانی هستند.

همچنین پایگاه خبری لاپنزا دلارا در گزارشی با اشاره به اینکه این هواپیما از مبدأ مکزیک در پرواز بوده است، مدعی شد که برخی خدمه آن با نیروی قدس سپاه پاسداران ایران مرتبط هستند و هنگام فرود در فرودگاه بوئنوس آیرس قصد سوختگیری داشته است.

به گزارش لاپنزا دلارا، هواپیمای توقیف شده در بوینس آیرس حامل قطعات خودرو برای یک شرکت خودروسازی بوده و در چند مرحله بازرسی محموله مشکوکی در آن کشف نشده است.

    

وزارت خزانه‌داری آمریکا در سال ۲۰۰۸ شرکت هواپیمایی ماهان ایر را مورد تحریم قرار داد.

   
منابع:انتخاب، دانا
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها