فرمانده انتظامی هرمزگان خبر داد

فرجام کلاهبرداری کارمند اخراجی در بندرعباس



چند جوان 40 تا 45 ساله 3 ماه گذشته اقدام به تاسیس شرکت  تجاری صوری کردند. آن‌ها در طی این مدت  با چرب زبانی و  روشهای مختلف جذب افراد در بندرعباس با کمک چند صرافی  دست به کلاهبرداری زدند. در جمع  آنها یک کارمند اخراجی یکی از ادارات استان هم بود. تا آنکه به مرور زمان دست این شیادان  رو شد و اوایل خردادماه جاری  در طی دو عملیات به دام پلیس  افتادند. 
فرمانده انتظامی استان  با بیان اینکه  این یک باند کلاهبردار با کمک تعدادی از صرافی‌ها اقدام به تحصیل ارز نیمایی  می ‌کردند، توسط کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان شناسایی شدگفت:ماموران پس از بررسی صحت و سقم موضوع و هماهنگی قضایی یکی از اعضای این باند که از کارمندان اخراجی یکی از ادارات شهرستان بندرعباس بود را شناسایی و دستگیر کردند. به گفته سردار غلامرضا جعفری  با رصد اطلاعاتی و تلاش شبانه روزی کارآگاهان پلیس آگاهی دو نفر دیگر از سرکردگان اصلی این باند نیز شناسایی و در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه دستگیر شدند که پس از مواجه شدن با دلایل و مستندات قوی به جرم ارتکابی اعتراف کردند.صرافی‌های مرتبط با این پرونده نیز شناسایی و تحت تعقیب قضایی قرار گرفتند.
 

  دستگیری باند سارقان منزل

سه نفر سارق جوان مدتی قبل با شناسایی منازل تک واحدی خالی در ایام تعطیل ، اوایل شب به درون  آپارتمانها می رفتند و اقدام به سرقت طلاجات و ارز می کردند. این افراد از یکی از استانهای غربی به بندرعباس آمده بودند که در ماه جاری توسط کارآگاهان اداره عملیات ویژه پلیس آگاهی استان شناسایی و دستگیر شدند. فرمانده انتظامی استان در این خصوص گفت: در پي وقوع چند فقره سرقت از منازل در شهرستان بندر عباس و متواری شدن سارق یا سارقان پیگیری موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت. سردار جعفری افزود: با توجه به اظهارات شاکیان و بررسی صحنه هاي سرقت مشخص شد سارقان با تغییر پلاک خودرو خود و همچنین استفاده از ماسک ، کلاه و دستکش با هدف جلوگیری از شناسایی توسط پلیس، در ايام تعطيل و ساعات ابتدايي شب، منازل آپارتماني تک واحدي را در مناطق مختلف شهر انتخاب و با شيوه تخریب و توپي زني درب های ضد سرقت وارد منازل شده و اقدام به سرقت طلاجات، وجوه ریالی و ارز (دلار) ، ساعت دیگر اموال قیمتی کرده اند.این مقام انتظامی استان اظهار داشت : با بررسی دقبق و میدانی صحنه های سرقت و احصاء شيوه و شگرد به کار رفته و تجزيه و تحليل آنها مشخص شد ارتکاب سرقت توسط یک باند سارقين حرفه اي فرا استانی انجام شده است.فرمانده انتظامی هرمزگان خاطر نشان کرد: به منظور شناسایی و دستگیری سارقین اقدامات گسترده ای بصورت شبانه روز و با بهره گیری از امکانات پلیسی و تجارب کارآگاهان زبده انجام که نهایتا سه نفر از سارقان  اهل یکی از استان های غربی که در زمینه سرقت منزل دارای سابقه کیفری و همزمان تحت تعقیب استان های دیگر نیز بودند. شناسایی شدند.
سردار جعفری تصریح کرد : با رصد دقیق اطلاعاتی محل حضور و تردد متهمان شناسایی که مامورین با اخذ نیابت قضایی به یکی از استان های مرکزی کشور عزیمت و با برقراری تور ایست و بازرسی در یکی از مسیر های مواصلاتی استان هدف ، خودرو سارقان را در حالی که از سرقت در یکی از استان های شمال غربی در حال بازگشت به محل سکونت خود بودند متوقف و در یک عملیات غافلگیرانه و برنامه ریزی شده متهمان دستگیر و در بازرسی از خودرو آنان ابزارآلات ارتکاب جرم ، تعدادی شمشیر و قمه و اسپری فلفل و مصنوعات طلا و وجه نقد و اموال قیمتی مسروقه از استان آذربایجان شرقی کشف و ضبط شد.فرمانده انتظامی استان هرمزگان بیان داشت : متهمان دستگیر شده به بندرعباس منتقل و در بازجویی های علمی و دقیق صورت گرفته به 10 فقره سرقت از منازل شهروندان در استان های هرمزگان و آذربایجان شرقی به ارزش تقریبی 22 میلیارد ریال اعتراف کردند که پس از معرفی به دادسرا با قرار قانونی مناسب روانه زندان شدند.
روزنامه صبح ساحل
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها