۶۰مگاوات به تولید برق نیروگاه ایسین اضافه شد



رضا مهرانی، مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق استان هرمزگان با اعلام خبر افزایش ۶۰مگاواتی نیروگاه سیکل ترکیبی ایسین، گفت: پروژه نصب سیستم مدیا بر روی واحدهای نیروگاهی ایسین با حمایت ها و پشتیبانی شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی کشور و تلاش مداوم و خستگی ناپذیر نیروهای متخصص و جهادی صنعت تولید برق استان هرمزگان مورد آزمایش موفقیت آمیز قرار گرفت.
 
به گزارش صبح ساحل، مهرانی با بیان اینکه با نصب سیستم مدیا بر روی هر چهار واحد گازی نیروگاه ایسین، حداقل ۶۰ مگاوات ظرفیت تولید برق افزایش پیدا کرده است، افزود: به کارگیری این سیستم به واسطه کاهش دمای هوای ورودی به کمپرسور، موجب افزایش حداقل ۱۵ مگاوات تولیدی در هر واحد میشود.
وی خاطر نشان کرد: توان و راندمان سیکل توربین گاز تابع شرایط اقلیمی و جغرافیایی بوده و با افزایش دما و رطوبت هوای محیط این توان و راندمان کاهش می یابد. کاهش توان خروجی به ویژه در فصل گرما که مصرف انرژی به حداکثر مقدار خود میرسد، مشکلات زیادی ایجاد مینماید. به منظور رفع این مشکل، از راهکارهای مختلف استفاده میگردد. خنک کاری هوای ورودی به توربین گازی می تواند باعث کاهش محدودیت های مذکور گردد. عملکرد بسیار ساده کولرهای مدیا به عنوان یکی از روش های تبخیری، استفاده از آنها را به عنوان یکی از بهترین روش های خنک سازی هوای ورودی توربین های گازی در سطح دنیا مطرح نموده است.
ایشان با اشاره به تحقق عملی شعار سال (تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین) در صنعت تولید برق هرمزگان، ادامه داد: در راستای تحقق شعار سال، اجرای پروژه نصب سیستم مدیا با بهره گیری از توانمندی شرکت های دانش بنیان ایرانی و متخصصین داخل کشور با هزینه ای بالغ بر‌ ۱۰۰۰ میلیارد ریال در مدت کم تر از ۶ماه آماده بهره برداری می باشد.
لازم به ذکر است؛ نیروگاه ایسین دارای چهار واحد گازی به ظرفیت ۱۶۲ مگاوات و مجموعا دارای ظرفیت نامی ۶۴۸ مگاوات است که اولین واحد آن در سال ۱۳۹۳ وارد مدار تولید شد.
 
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها