هواشناسی هرمزگان:

ناپایداری وضع جوی با تداوم فعالیت سامانه فصلی



کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: با تداوم فعالیت سامانه فصلی، در ساعات بعدازظهر در ارتفاعات استان ناپایداری وضعیت جوی پیش بینی می‌شود.

به گزارش صبح ساحل، «مجتبی حمزه نژاد»، کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: در ساعات صبحگاهی در غالب نقاط استان شرایط جوی و دریایی نسبتا آرام، در جزایر خلیج فارس با مه صبحگاهی و در طول روز با غبار محلی پیش بینی می‌شود.

وی گفت: در ساعات بعدازظهر با رشد ابر‌های همرفتی، در ارتفاعات استان رگبار موقتی باران و رعد و برق و افزایش لحظه‌ای سرعت باد مورد انتظار است، احتمال تقویت بارش در پاره‌ای نقاط از بشاگرد و وقوع تگرگ و سیلابی شدن موقت رودخانه‌های فصلی دور از انتظار نخواهد بود. از قرار گیری در حریم رودخانه‌های فصلی خودداری شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: : خلیج فارس در محدوده سواحل استان نسبتا آرام و در مناطق فراساحل غربی جزیره لاوان با وزش باد‌های نسبتا شدید شمال غربی نسبتا مواج است توصیه می‌شود تردد کشتی‌های تجاری به سمت بوشهر و خوزستان با احتیاط انجام شود.

وی تصریح کرد: از اواخر شب و فردا وزش باد‌های نسبتا شدید جنوب شرقی سبب مواج شدن دریای عمان و تنگه‌ی هرمز خواهد شد، سرعت باد در سواحل جاسک تا شرق تنگه‌ی هرمز تا نزدیک ۴۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: از لحاظ دمایی در مقایسه با روز گذشته افزایش ۱ تا ۳ درجه‌ای دما مورد انتظار است، از روز دوشنبه با افزایش رطوبت هوا از میزان دمای هوا در طول روز کاسته خواهد شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها