سرپرست اداره فرهنگی وزارت ورزش وجوانان:

باید ورزشکاران را به سمت پهلوانی سوق دهیم



باحضور سرپرست اداره فرهنگی وزارت ورزش و جوانان ، نخستین جشنواره رسم جوانمردی استان هرمزگان  در بندرعباس برگزارشد
  
به گزارش صبح ساحل،  نخستین جشنواره رسم جوانمردی (معرفی برترین های ورزش استان ) باحضور حجت الاسلام احدی سرپرست اداره فرهنگی وزارت ورزش و جوانان ،  خادمی مدیرکل ورزش و جوانان استان، نرگس منتظری سرپرست اداره کل بانوان و خانواده استانداری ، نوبانی شهرداربندرعباس،احمدکناری نژاد عضو شورای شهربندرعباس و جمعی ازمسئولین در سالن فردوسی شهرداری مرکزی بندرعباس برگزارشد .
مظفر مهری خادمی نسب مدیرکل ورزش وجوانان هرمزگان با تاکید بر لزوم تقویت روحیه پهلوانی و رسم جوانمردی در جامعه ورزش، اظهار داشت: پاسداشت ارزش های معنوی و اخلاقی در میان جامعه ورزش موضوعی است که با برگزاری این جشنواره بدنبال آن بودیم وجشنواره رسم جوانمردی برای تجلیل از افراد شاخص بود. وی با اشاره به این که اشاعه فرهنگ در بین جوانان و ورزشکاران از اهمیت بالایی برخوردار است افزود: معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره کل در طول سال به مناسبت های مختلف فرهنگی و مذهبی مراسمات ،یادواره شهدا ، تجلیل از خانواده شهدا و…برنامه ریزی و برگزار می کند. متولی ورزش وجوانان هرمزگان بیان داشت:بیش از ۳۰۰ باشگاه فرهنگی ورزشی و۴۷هیئت ورزشی در بندرعباس و۳۸۰هیات ورزشی در شهرستان های استان فعالیت دارند که قطعا فرهنگ باید در کنار ورزش و پا به پای ورزش باشد تا جوانان ما هم الگوی ورزشی و هم الگوی فرهنگی در جامعه باشند.
خادمی یادآورشد: تهیه بسته ها فرهنگی می تواند باعث اشاعه فرهنگ در بین ورزشکاران شودو باید همه ما با همکاری و تلاش  برای رسیدن به اهداف عالی و اشاعه فرهنگ تلاش کنیم  واستان هرمزگان از نظر فرهنگی استانی قوی و غنی است که می توان در جهت رشد فرهنگ از ان بهره لازم را ببریم.
حجت الاسلام والمسلمین علی احدی سرپرست اداره فرهنگی وزارت ورزش وجوانان اظهار داشت: 
برای پاسداشت اخلاق در جامعه ورزش باید الگوسازی کنیم و قهرمانان ما باید الگوی اخلاقی و رفتاری خوبی برای نوجوانان و جوانان باشند.
وی ادامه داد: در فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی همیشه اخلاق و پهلوانی اصل بوده و قهرمانی در سایه اخلاق شرافت داشته است. حجت الاسلام احدی بیان داشت: جشنواره‌ای با نام رسم جوانمردی در سرتاسر ایران آغاز شدکه هدف آن حفظ ارزش‌های جوانمردی و پهلوانی خواهد بود وم اباید کاری کنیم که قهرمانی بر پهلوانی غلبه نشود و جوانان ورزشکار ما به پهلوانی بیندیشند تا قهرمانی. مدیرکل دفتر فرهنگی وزارت ورزش و جوانان اظهار کرد: ورزش در کنار تهذیب و دانش باید قرارداشته باشد  تا دانش و تهذیب معنی دارشوند و فلسفه جشنواره رسم جوانمردی برایمان بسیار مهم است و باید ورزشکاران را به سمت پهلوانی سوق دهیم.
وی با بیان این که برگزاری این جشنواره ها می‌تواند بستری برای معرفی ورزشکاران اخلاق مدار و الگوساز در نزد نسل جوان باشد یادآورشد: همه مسئولین در این مسیر  باید تلاش کنند تا پهلوانان استانشان شناسایی شوندو از آنها نیز تجلیل شود تا همه مردم با مرام جوانمردی این پهلوانان آشنا شوند، پهلوانانی که همه زندگیشان را فدای آرمان هایشان نموده اند.
لازم بذکر است، در پایان تعدادی از مربیان، پیشکسوتان، داوران، قهرمانان، ورزشکاران ،سازمانهای مردم نهاد جوانان و  هیات های ورزشی برتر در حوزه فرهنگ ورزش قدردانی شد. این جشنواره  با حضور منتخبی از باستانی کاران استان با آوای دلنشین ضرب مرشد و اجرای حرکات ورزشی و نمایشی باستانی بسیار زیبا در سالن فردوسی شهرداری اجرا شد.
باید ورزشکاران را به سمت پهلوانی سوق دهیم
باید ورزشکاران را به سمت پهلوانی سوق دهیم
باید ورزشکاران را به سمت پهلوانی سوق دهیم
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها