رئیس شوراهای حل اختلاف استان هرمزگان مطرح کرد؛

صلح و سازش در پرونده ۱۷۰ میلیارد تومانی، یکی از موفقیت‌های مرکز توسعه حل اختلاف هرمزگان



رئیس شوراهای حل اختلاف استان هرمزگان گفت: شوراهای حل اختلاف استان هرمزگان با کمک اعضا، صلح یاران، معتمدان محلی و خیران موفق به آزادی ۵۴۳ نفر زندانی شده است.

به گزارش صبح ساحل، «مظفر حمزه ئی»، معاون قضایی رئیس کل دادگستری و رئیس شوراهای حل اختلاف استان هرمزگان در اولین همایش تقدیر از فعالان صلح و سازش که به مناسبت هفته قوه قضاییه در بندرعباس برگزار شد، گفت: استان هرمزگان در موضوع نهادینه کردن فرهنگ صلح و سازش در سطح کشور پیشتاز است و پس از انتصاب رئیس جدید دادگستری استان هرمزگان این روند شتاب بیشتری گرفته و بر این اساس، شوراهای حل اختلاف استان موفق شده است از تعداد ۵۶ هزار فقره پرونده دارای قابلیت صلح و سازش، تعداد ۲۴ هزار مورد از آن یعنی چیزی در حدود ۴۱ درصد را به مصالحه ختم کند.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری و رئیس شوراهای حل اختلاف استان هرمزگان گفت: در این مدت تعداد ۲۹ فقره پرونده قصاص را با میانجیگری به صلح و ‌سازش منجر کرده و با جلب رضایت اولیای دم موجبات بازگشت به زندگی محکومان این پرونده ها را فراهم ساخته است.

وی یکی دیگر از اقدامات شوراهای حل اختلاف استان هرمزگان را ایجاد مصالحه در پرونده‌های کلان مالی عنوان کرد و از ایجاد صلح و سازش در پرونده ۱۷۰ میلیارد تومانی به عنوان یکی از موفقیت‌های مرکز توسعه حل اختلاف استان در این خصوص نام برد.

گفتنی است در جریان این همایش معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان و معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان هرمزگان نیز به بیان نقطه نظرات خود پرداختند و در پایان از تعداد ۳۷ نفر از فعالان مردمی عرصه صلح و سازش در استان هرمزگان تقدیر شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها