شمار سایت‌های آب‌شیرین‌کن‌های هرمزگان به ۴۷ واحد رسید



مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان از افزایش شمار سایت‌های آب شیرین کن استان به ۴۷ واحد در سال‌جاری خبر داد و گفت: سهم هرمزگان از آب تولیدی آب‌شیرین‌کن‌ها به ۶۱ درصد کل کشور می‌رسد.

به گزارش صبح ساحل، «عبدالحمید حمزه پور»، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان روز پنجشنبه گفت: در حال حاضر ۴۳ سایت آب شیرین کن با ظرفیت تولید ۲۲۸ هزار و ۵۰۰ مترمکعب در شبانه روز در هرمزگان فعال است. وی ادامه داد: هم اکنون اجرای ۱۱ سایت جدید آب شرین کن در هرمزگان در دستور کار است که چهار سایت از این شمار امسال تکمیل و وارد مدارد خواهد شد.

حمزه پور اضافه کرد: با تکمیل این چهار سایت در شهرستان های قشم و سیریک، مجموع آب شیرین کن های هرمزگان از ۴۳ به ۴۷ واحد افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان گفت: در حال حاضر ۴۷ درصد کل ظرفیت آب شیرین کن های کشور در استان تولید می شود که با اضافه شدن ظرفیت های جدید، سهم هرمزگان از آب تولیدی آب شیرین کن ها به ۶۱ درصد کل کشور می رسد. وی با تاکید بر صرفه جویی در مصرف آب و با اشاره به خشکسالی‌های اخیر، ابراز داشت: هرمزگان با توجه به خشکسالی‌های پی در پی و همچنین پایین رفتن آب‌های زیرزمینی و کاهش آب سدها، سالیان سال است که با مشکل کم آبی مواجه است.

حمزه‌پور اضافه کرد: در سال‌های اخیر کاهش بارندگی موجب کاهش سطح آب‌های زیرزمینی و خشک شدن چاه‌های بسیاری شده است که در چنین شرایطی مشارکت مردم در برنامه ریزی و مدیریت منابع آب، استفاده از روش‌های نوین آبیاری و آبیاری قطره‌ای، جلوگیری از اتلاف آب و تغییر الگوی کشت توسط کشاورزان از مهم ترین عواملی است که در ‏مدیریت منابع آب موجود مهم و اثرگذار است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها