دو اسطوره فوتبال جهان به ایران می‌آیند



براساس اعلام منابع خبری، ایگر کاسیاس و کاکا با کاپ  جام جهانی به ایران می آیند.

 

به گزارش صبح ساحل، قرار است طی هفته های آینده  کاپ جام جهانی ۲۰۲۲ قطر طبق روال حضور در کشورهای مختلف، وارد ایران شده و  به جزیره کیش  بروند. گفته می شود ایکر کاسیاس و کاکا دوستاره فوتبال جهان هم به همین منظور طی روزهای آینده وارد ایران می شوند.

ایکر کاسیاس و کاکا دو ستاره و برنده جام جهانی فوتبال برای نخستین بار سفیر فیفا برای به نمایش گذاشتن کاپ جام جهانی در ۳۲ کشور حاضر در قطر هستند. در همین راستا این دوستاره کاپ جام جهانی را به ایران نیز خواهند آورد تا در معرض دید علاقمندان ایرانی قرار بگیرد.

نایب رئیس بازاریابی جهانی فیفا دراین باره گفت: از آنجایی که طرفداران فوتبال در سراسر جهان برای حمایت از تیمهای خود آماده می شوند ، فیفا به هواداران این فرصت را می دهد تا قهرمانی را قبل از مسابقات تجربه کنند. فیفا می خواهد طرفداران خود را به فرصتی برای دیدن شناخته شده ترین نماد فوتبال دعوت کند.

او ادامه داد: در این تور کاپ جام جهانی در ۵۱ کشور و منطقه به نمایش گذاشته خواهد شد تا فیفا را یک قدم به هدف بازدید از هر یک از ۲۱۱ انجمن عضو فیفا تا سال ۲۰۳۰ نزدیکتر کند.

کاکا ستاره برزیلی دراین باره گفت: این یک افتخار باورنکردنی است که بخشی از اولین تجربه تور کاپ جام جهانی فیفا باشم. من در اولین حضورم در جام جهانی فوتبال بعنوان یک بازیکن تنها ۲۰ سال داشتم.

ایکر کاسیاس دروازه بان سابق اسپانیا نیز گفت: وقتی که در سال ۲۰۱۰ این جام را بعنوان کاپیتان اسپانیا بالای سر بردم، نقطه برجسته دوران حرفه ای من بود. احساس غرور می کنم که امروز بعنوان سفیر فیفا به علاقمندان فوتبال در نقاط مختلف جهان ملحق می شوم.

با توجه به این که این جام در ۳۲ کشور حاضر در جام جهانی نمایش داده می شود، کاکا و کاسیاس این جام را به ایران هم خواهند آورد.

کاسیاس و کاکا,حضور کاسیاس و کاکا در ایران

کاکا ستاره بزرگ برزیلی سابق میلان و رئال سال ۲۰۱۷ در لیگ حرفه‌ای فوتبال آمریکا در سن ۳۵ سالگی به دوران فوتبالی‌اش پایان داد و کفش‌هایش را آویخت.

احساسات کاکا در آخرین بازی دوران فوتبالی‌اش کاملا مشهود بود و اشک‌هایش پیش از آغاز بازی سرازیر شد. دلیل خداحافظی او از دنیای فوتبال این بود که او اعتقاد داشت دیگر از فوتبال لذت نمی‌برد و مصدومیت‌هایی که دارد علاقه‌اش به این رشته را از بین برده است.

آغاز دوران فوتبالی این مهاجم از سال ۲۰۰۱ در تیم سائوپائولوی برزیل آغاز شد و پس از آن در سال ۲۰۰۳ به میلان پیوست. او به همراه این تیم دوران طلایی را پشت سر گذاشت و در سال ۲۰۰۷ توپ طلا را هم تصاحب کرد. پس از این دوران موفق کاکا در سال ۲۰۰۹ به رئال مادرید ملحق شد و پس از نتیجه نگرفتن در این تیم به اورلاندو سیتی پیوست. بازیکن برزیلی که دوران خوبی هم در تیم ملی برزیل داشت سال ۲۰۱۴ به صورت قرضی به سائوپائولو برگشت اما با گذشت زمان کمی مجددا راهی لیگ فوتبال آمریکا شد.

کاسیاس و کاکا,حضور کاسیاس و کاکا در ایران

همچنین ایکر کاسیاس در سن ۳۹ سالگی در تیم پورتو اعلام بازنشستگی کرد.

گلر اسطوره ای رئال مادرید که سال ۲۰۱۵ به شکلی بد از این تیم جدا شد، زمستان گذشته برای ریاست فدراسیون فوتبال اسپانیا اعلام آمادگی کرده بود ولی چندی پیش کاندیداتوری خود را پس گرفت.

کاسیاس دوران فوتبال بسیار پرافتخاری را پشت سر گذاشت. او طی ۱۶ فصل، ۷۲۵ بازی برای رئال انجام داد و با این تیم فاتح ۱۹ جام شد: سه لیگ قهرمانان، سه جام جهانی باشگاه ها، ۲ سوپرکاپ اروپا، ۵ لالیگا، دو کوپا دل ری، ۴ سوپرکاپ اسپانیا

در پرتغال او دو عنوان قهرمانی لیگ، دو جام حذفی و یک سوپرکپ را با پورتو فتح کرد.

با پیراهن تیم ملی اسپانیا ۱۶۷ بازی انجام داد و حاصل کار ۱ جام جهانی، دو جام ملت های اروپا بود. او با تیم زیر ۲۰ ساله های اسپانیا هم یک قهرمانی جهان را کسب کرده بود.

کاسیاس ۵ بار در تیم منتخب سال فیفا قرار گرفت و ۵ بار نیز از نگاه اداره امار و تاریخ فوتبال، عنوان بهترین گلر دنیا را به خود اختصاص داد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها