اجرای طرح کالابرگ الکترونیک برای خرید ۶ قلم کالای اساسی در ایلام



معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام گفت: طرح کالابرگ الکترونیکی به صورت پایلوت در ایلام اجرا می‌شود.
   
به گزارش صبح ساحل، معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام گفت: طرح کالابرگ الکترونیکی به صورت پایلوت در ایلام اجرا می‌شود. وی گفت: کالابرگ الکترونیک برای خرید ۶ قلم کالای اساسی تعریف شده است.

محمد سبحان حسنی اظهار کرد: دولت در راستای اصلاح نظام پرداخت یارانه کالاهای اساسی و همچنین حذف ارز ترجیحی، تصمیم دارد طرح کالا برگ الکترونیکی را اجرا کند.

وی عنوان کرد: شرکت ارتباطات سیار به عنوان مجری طرح، مقدمات لازم را برای اجرای فاز نخست به منظور ارائه خدمت به خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد عملیاتی کند.

وی گفت: کالابرگ الکترونیک برای خرید ۶ قلم کالای اساسی تعریف شده است.

معاون استاندار ایلام اضافه کرد: در مرحله اول اجرای طرح برای ۵۸۰ فروشگاه از صنوف مختلف، داده فرستاده شده و پس از پایش و صحت سنجی اطلاعات، مرحله مراجعه حضوری و نصب نرم‌افزار در فروشگاه‌ها انجام خواهد گرفت و به صورت پایلوت در مرکز استان اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: با نظارت بیشتر بر تولید و چرخه توزیع کالا و با داشتن بانک اطلاعاتی به خوبی می‌توان وارد مرحله اجرای این طرح شد تا مردم از محاسن آن بهره مند شوند.

پیشتر مدیرکل توزیع و فروش شرکت بازرگانی دولتی ایران همچنین در پاسخ به اینکه  چه زمانی کالا برگ الکترونیک در کشور اجرا می‌شود، گفته بود؛ طرح مردمی سازی یارانه‌ها دو مرحله دارد که در فاز اول در حال اجرا است.

او افزود: مقادیری پول به حساب بانکی خانوار واریز می‌شود؛ حداکثر زمانی که برای این فاز در نظر گرفته شده دو ماه است.

 

 مفتح قائم‌مقام وزیر صمت در امور بازرگانی در خصوص کالا برگ گفته بود : سخت‌افزار جدیدی به نام کالابرگ ایجاد نمی‌شود، بلکه از زیرساخت‌های موجود مانند کارت‌های بانکی استفاده خواهد شد.

 

گفتنی است که؛ با اجرای طرح اصلاح یارانه‌ها و واریز یارانه کمک‌ معیشتی برای مردم، قیمت جدید چهار قلم کالای اساسی از ۲۲ اردیبهشت قیمت‌های جدید برای چهار قلم کالای اساسی اعلام شد.

قیمت مصوب چهار قلم کالای مرغ، تخم مرغ، روغن و لبنیات افزایش یافت. در ازای اینافزایش قیمت یارانه‌ای ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومانی به ازای هر فرد برای خانوار‌ها واریز شده است.

منبع:مهر، تجارت نیوز،

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها