فرمانده سپاه امام سجاد(ع):

آمادگی سپاه برای ساخت منازل مسکونی مناطق زلزله‌زده


نویسنده: صبح ساحل

گروه‌های جهادی سپاه امام سجاد استان هرمزگان با استقرار در مناطق زلزله زده استان هرمزگان از لحظات اولیه وقوع حادثه كمك به مردم را شروع كرده و كماكان درحال خدمات رسانی هستند. 
«اباذر سالاری»، فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان ضمن تشریح اقدامات سپاه در منطقه زلزله‌زده گفت: در فاز اول در حوزه اسکان موقت  و در کنار دستگاه‌های خدمت‌رسان برای نصب چادر و آواربرداری و خصوصا تخلیه وسایل و امکانات مردم که عمدتا زیر آوار بود اقدام کردیم. وی اضافه کرد: در فازهای بعدی به عنایت فرمانده محترم کل سپاه باتوجه به گرمای هوا و عدم امکان زندگی در چادرهایی که تحویل مردم زلزله‌زده شده‌بود تصمیم بر این شد که کانکس به این عزیزان اختصاص پیدا کند و بلافاصله کانکس‌ها بارگیری شد و در محل مستقر شدند.
سالاری در ادامه اظهار کرد: امیدوار هستیم دغدغه مردم این منطقه درخصوص اسکان را رفع کنیم. وی عنوان کرد: امیدوار هستیم که در فاز بعدی که هم بحث آواربرداری هم اسکان دائم مردم زلزله‌زده است بنا به تدبیر مسئولان استان بتوانیم ما هم همکاری کنیم. فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان در ادامه گفت: سپاه این آمادگی را دارد که درکنار دستگاه‌های دولتی در امر احداث و ساخت منازل مسکونی این عزیزان اقدام کند و تا پایان این موضوع در کنار مردم زلزله‌زده هستیم.
وی افزود: روزانه قریب به 200 تا 300 و گاهی 400 نفر از نیروهای پاسدار و بسیجی فقط از سپاه امام سجاد در این روستا و روستاهای توابع برای امر کمک‌رسانی حضور دارند.فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان هم‌چنین گفت: ۴۰۰ دستگاه کانکس همراه با سیستم سرمایشی با پیگیری های انجام شده و حمایت فرمانده کل سپاه پاسداران در روستای زلزله زده سایه خوش واقع در غرب استان در حال برپایی است.وی افزود: همچنین با تلاش جهادی مجموعه فرماندهی بهداری نیروی دریایی سپاه بیمارستان صحرایی 24 تختخوابی با تجهیزات لازم در سایه خوش بندرلنگه برپاشده است.
فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان اظهار کرد: منطقه پنجم نیروی دریایی سپاه تا رفع مشکلات ناشی از زلزله روزانه ۵۰۰۰ پرس غذای گرم در 2 نوبت ظهر و شب پخت و در بین مردم زلزله زده غرب هرمزگان توزیع می‌کند.فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان گفت: همزمان با نصب کانکس‌ها، ۱۵۰ چشمه دستشویی و حمام جانمایی، نصب و آبرسانی سیار با تانکرهای آبرسان هم تا رفع کامل مشکل آب، در منطقه سایه خوش در حال انجام است.سردار سالاری با اشاره به اینکه وضعیت اورژانس هوایی هوادریای ندسا در حال آماده باش می‌باشد و در صورت نیاز اقدام می کند، افزود: تعداد قابل توجهی مخازن آب، کولر و یخچال به خانواده‌هایی که در حادثه زلزله این وسایل شان را از دست دادند، تحویل داده شده‌است.

روزنامه صبح ساحل

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها