مدیرکل تامین اجتماعی،عملکرد این اداره کل را تشریح کرد:

بهره‌مندی بیش از۹۷۷ هزار نفر هرمزگانی از خدمات تامین اجتماعی



مدیرکل تامین اجتماعی استان هرمزگان دریک نشست خبری،عملکرد این سازمان بیمه گررا تشریح کرد.
عباس اکبری با گرامیداشت هفته تأمین اجتماعی، بیستم تا بیست و ششم تیرماه با بیان اینکه نیمی از جمعیت استان تحت پوشش این سازمان بیمه گرهستند،افزود: ۹۷۷ هزارو19 هرمزگانی از خدمات بیمه تامین اجتماعی استفاده می کنند.
وی اظهارداشت:خدمات رسانی سازمان تامین اجتماعی در استان هرمزگان  برای افراد تحت پوشش از طریق 17 شعبه اصلی، 13 شعبه اقماری و 6 واحد کارگزاری انجام می‌شود. وی با بیان اینکه در حال حاضر، 329 هزار و 429 بیمه شده اصلی در هرمزگان تحت پوشش این سازمان بیمه گر قرار دارند،افزود: از این تعداد، 287 هزار و 450 نفر بیمه شده اجباری هستند.
همچنین 37 هزار و86نفربیمه شده خاص، 2هزار و571 نفر بیمه شده توافقی و 2هزار 322 نفر مقرری بگیر بیمه بیکاری تحت پوشش خدمات تامین اجتماعی قرار دارند.ازجمعیت بیمه شده اصلی،55هزارو230نفر بانوان معادل 17درصد و274هزارو209نفر معادل 83 درصد آقابان را شامل می شود.مدیرکل تامین اجتماعی استان هرمزگان در ادامه با اشاره به اینکه 52 هزار و 841 مستمری بگیراصلی در استان از خدمات تامین اجتماعی استفاده می کنند، خاطرنشان کرد: از این تعداد 27 هزار و 986 نفر بازنشسته، 23 هزار و 462 نفر بازمانده و 1393 نفر از کار افتاده را شامل می شود.اکبری،تعداد افراد مستمری بگیر اصلی و تبعی را 95 هزار و 944 نفراعلام کرد که  43هزار و 103 نفرآن مستمری بگیرتبعی هستند. وی اضافه کرد: ضریب پشتیبانی دراستان هرمزگان، 8 است، این رقم از پنج سال گذشته از عدد 12 به 8 رسیده است.
یعنی به ازای هر مستمری بگیر هشت نفر بیمه می پردازند. مدیرکل تامین اجتماعی استان هرمزگان با بیان اینکه دراین استان30 هزارکارگاه فعال تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارد، افزود: از این تعداد 20 هزار و 913 کارگاه دارای یک تا 5 نفر بیمه شده، 3هزار و 738 بین 6 تا 10 بیمه شده، 3 هزار و 82 کارگاه دارای یازده تا 50 نفر بیمه شده و 946 کارگاه بیش از 50 نفر بیمه شده دارند.اکبری همچنین با اشاره به دیگر فعالیت های این سازمان در هرمزگان اضافه کرد: :در یکسال اخیر، 25 هزار و 477 سند پرداخت در قالب تعهدات کوتاه مدت به ثبت رسیده است که 5 هزار و 933 فقره کمک بارداری، 12 هزار و 539 غرامت دستمزد ایام بیماری، 3 هزار و 760 فقره هزینه وسایل کمک پزشکی، 2 هزار و 349 فقره هدیه ازدواج، 2 فقره غرامت نقص عضو، 841 فقره کمک هزینه مراسم ترحیم و 53 فقره هزینه سفر بیمار بوده است.به گفته وی، درقالب تعهدات بلندمدت، 2 هزار 442 میلیارد تومان بوده است و 67 میلیارد تومان نیز در قالب تعهدات کوتاه مدت پرداخت شده است؛ همچنین 108 میلیارد تومان نیز بابت مقرری بیمه بیکاری در سال گذشته پرداخت شده است.
مدیرکل تامین اجتماعی استان هرمزگان ادامه داد: در سال گذشته، 5هزار و 232 پرونده مستمری بگیر جدید تشکیل و برقرار شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 29 درصد رشد داشته است، از تعداد کل پرونده ها، یکهزار و 743 پرونده مربوط به مشاغل سخت و زیان آور بوده است و 3 هزار و 523 پرونده مقرری بیمه بیکاری نیزسال گذشته برقرار شده که نسبت به مدت مشتبه سال قبل، 30 درصد افزایش داشته است.اکبری، حوادث ناشی از کار را 412مورد اعلام کرد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 34 درصد افزایش داشته است.وی، یکی ازبزرگترین بدهکاران تأمین اجتماعی را شهرداری بندرعباس با ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال بدهی، اعلام کرد.
اکبری افزود: برخی اموال شهرداری بندرعباس به خاطر بدهی ها در اختیار این سازمان قرار دارد که معارض هم دارند ازجمله برخی املاک مانند زمین‌هایی در آبشورک به مزایده گذاشته  شده که امیدواریم به فروش برسد.میزان مطالبات  تأمین اجتماعی از بنگاه های اقتصادی هرمزگان۱۵ هزار میلیارد ریال است که شرکت صنایع فراساحل صف با حدود ۶۰۰ میلیارد ریال یکی دیگر از بدهکاران است. اکبری با ارایه آماری از حوادث ناشی از کار طی یک سال گذشته در استان هرمزگان گفت: این حوادث، شامل  ۴۱۲مورد بوده است که نسبت به سال پیش از آن، ۳۴ درصد رشد داشته است.
وی راه اندازی یک واحد کارگزاری در شهر بندرعباس و اخذ مجوز راه‌اندازی کارگزاری دیگری در بندر شهید رجایی را از دیگر اقدامات صورت گرفته در یکسال اخیر برشمرد. مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان گفت: با توسعه خدمات بیمه تامین اجتماعی در استان، حدود ۸۰ درصد از مراجعه حضوری کاهش می‌یابد. اکبری افزود: امسال گسترش طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی به صورت بیمه دانشجویی و زنان خانه دار اجرا می‌شود. کارفرمایان برای استفاده از معافیت حق بیمه به مدت دوسال می‌توانند از فارغ التحصیلان دانشگاهی که در سامانه کارورزی نام نویسی کرده اند، استفاده کنند.
روزنامه صبح ساحل
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها