آزمون عملی دبیران تربیت بدنی و آزمونی عملی برای مسئولین استان


نویسنده: عبداسلام جمالی

سازمان سنجش طی اطلاعیه ای از دانش آموزان هرمزگانی داوطلب دبیری درس تربیت بدنی خواست که برای آزمون عملي این درس باید به کرمان بروند و در کل کشور فقط دانش آموزان هرمزگان و کهکیلویه و بویر احمد باید برای این آزمون به استان های مجاور بروند.
آیا هرمزگان با جمعیتی بالغ بر یک میلیون و هفتصدهزار نفر و جمعیت دانش‌آموزی بیش از ۴۰۰ هزار نفری و هزاران ورزشکار و ده‌ها اماکن ورزشی در مرکز استان،توانایی و یا شایستگی برگزاری آزمون عملی دبیری تربیت بدنی را ندارد که دانش آموزانش باید همه ی خطرات سفر را به جان بخرند و با صرف هزینه ی گزاف طی مسافتی نزدیک به پانصد کیلومتر مسیر پر خطر بندر عباس-کرمان را طی طریق کنند و در جایی دیگر غیر از خانه خود خسته و کوفته در این آزمون شرکت کنند.
آیا این تحقیر هرمزگان و هرمزگانی‌ها و تبعیض در حق فرزندان آنان نیست؟!چرا مسئولان بر سر این نابرابری و نادیده گرفته شدن حق مسلم مردم محروم هرمزگان فریاد نمی زنند؟چرا بسیاری از استان‌ها با وجود کمتر بودن جمعیت و مساحت و حتی آمار داوطلبان نسبت به هرمزگان،می توانند چنین آزمونهایی برگزار کنند ولی پایتخت اقتصادی کشور (هرمزگان) باید فرزندانش را صدها کیلومتر به استان‌هایی دیگر بفرستند؟!
چرا مسئولین فرا استانی متخصص تضییع حق استانی هستند که خیلی از درآمد کشور از آن سرچشمه می‌گیرد؟ آیا تبعیض و بی عدالتی در حق هرمزگانی ها کافی نیست؟
از استاندار کوشا و پرتلاش استان و مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس انتظار می‌رود جلوی این حق کشی و بی عدالتی محض را گرفته و در این باره سکوت نکنند.
روزنامه صبح ساحل
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها