شهردار میناب:

یک هزار نهال انبه و گل یاسمین در این شهر کاشته می‌شود


نویسنده: صبح ساحل

شهردار میناب در حاشیه جشنواره شکرگزاری انبه و یاسمین گل با بیان اینکه یک هزار نهال انبه و گل یاسمین در این شهر کاشته می‌شود، افزود: از اول مهر کار کاشت این نهال‌ها انجام می‌شود. نهال‌ها سفارش داده شده و در حال تولید است و به مرور در بلوارها و پارک‌ها کاشته می‌شود.
 
"حبیب‌الله سهرابی" در گفت و گو با صبح ساحل‌ اضافه کرد: پارک ملت مرکز کاشت انبه شهرستان خواهد شد. نزدیک ۴۰ تا ۵۰ نوع نهال انبه شناسنامه‌دار در این محل کاشته می‌شود.
وی با بیان اینکه تفاهم نامه‌ای‌با دانشگاه هرمزگان در این خصوص منعقد شده تا مشاوره‌های علمی لازم را برای حفظ و نگهداری نهال‌ها در اختیار‌ ما قرار دهد، گفت: هشتمین جشنواره شکرگزاری انبه و یاسمین گل با همکاری خودجوش مردم میناب برگزار شده است و شهرداری و شورای شهر مسئول کمیته پشتیبانی 
این جشنواره هستند.
سهرابی اظهار‌کرد: رویکرد جشنواره با توجه به شعار سال "توسعه اقتصادی" است. از همین با همکاری جهادکشاورزی، کمیته امداد و اداره کار غرفه‌هایی را راه اندازی کردیم تا مراکز تولیدی بتوانند محصولاتشان را معرفی کنند.
وی‌ با بیان اینکه اکثر غرفه‌داران بانوان سرپرست خانوار هستند، گفت: هدفمان این است توانایی‌ها و تولیدات این افراد را به گردشگران معرفی کنیم تا رونقی در کسب و کار آنها اتفاق بیفتد.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه در شهرستان میناب طی ماه‌های مختلف آیین‌های سنتی متفاوتی برگزار می‌شود، اضافه کرد: ماندگاری این مراسمات به مردمی بودن آنها است. خوشبختانه شاهد استقبال پرشور مردم هستیم.
به گفته سهرابی دبیرخانه جشنواره شکرگزاری انبه و یاسمین گل مینای به زودی راه‌اندازی می‌شود. 
وی افزود: قصد داریم آیین سنتی میناب‌ را مستندسازی کنیم. به زودی شهرداری کتابچه‌ای از اقداماتی که در این راستا انجام شده است، منتشر خواهد کرد.
شهردار با بیان اینکه همچنان پیگیر ثبت ملی این جشنواره هستیم، گفت: ایجاد شادی و نشاط جمعی یکی از اهداف برپایی این جشنواره است. مردم در رده‌های سنی مختلف و به صورت خانوادگی برای شناساندن آیین سنتی به فرزندانشان و گرامی‌داشت آنها به خوبی از این مراسمات استقبال می‌کنند.
 
 
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها