باورهای غلط و اعتیاد


نویسنده: محیا تکنده

آقای میانسال به واحد مشاوره کلانتری مراجعه و با مطرح کردن این موضوع که پسرش اعتیاد دارد درخواست کمک داشت. 
 
وی اینگونه بیان کرد که پسرم 23 سال سن دارد و تک فرزند است و من و مادرش خیلی روش حساسیم. هر دوی ما کارمند هستیم و همه تلاشمان را برای خوشبختی مصطفی می کنیم . 
مصطفی پسر بسیار خوب و سر به راهی بود و آزارش به هیچکس نمی رسید و همیشه همه از خوبی های او می گفتند، ولی از وقتی که دانشگاه قبول شد و به شهر دیگه ای برای تحصیل رفت مشکلاتش شروع شد. اوایل خوب بود و از اینکه دانشگاه شهر دور رفته بود هیچ احساس نارضایتی نمی کرد تا اینکه هر وقت تعطیلی بود به خانه می آمد و وقتی اینجا بود یکم خلقش عصبانی بود. 
ما احساس می کردیم بخاطر دوری و فشار درس هست ولی وقتی درسش تموم شد حس می کردم یک اتفاقی افتاده ولی نمی دانستیم چه اتفاقی تا اینکه به طور اتفاقی مادرش وقتی داشت اتاقش را مرتب می کرد مواد مخدر پیدا کرد در ابتدای امر حاشا کرد و گفت این مواد مخدر از من نیست و حتی با مادرش که این همه دوستش داشت دعوا کرد ولی بعد قبول کرد و گفت از زمانی که دانشجو بوده به پیشنهاد دوستانش در خوابگاه برای تمرکز بیشتر روی درس و کمتر حس کردن دلتنگی به مواد مخدر روی آورده است. ما به شما مراجعه کردیم تا با کمک شما بتوانیم پسرمان را از شر اعتیاد نجات دهیم.
 
نظر کارشناس: 
معتاد به انسانی اطلاق می شودکه از چهار طریق خوردن، تزریق، دود کشیدن یا تنفس و بالاخره به مصرف یک یا چند ماده مخدر به طور مداوم می پردازد و در صورت قطع  مواد دچار علائمی همچون مشکلات تنفسي، رواني و فیزیولوژی مثل پرخاشگری،دل درد و.. مي گردند. 
یکی از دلایل مصرف مواد را می‌توان دوستان ناباب، بیکاری،ترک تحصیل و دوری از خانواده بیان کرد که مصطفی به دلیل وجود دوستان ناباب و دوری از خانواده برای رفع دلتنگی و این باور غلط که یادگیری بیشتر و افزایش عملکرد تحصیلی با مصرف مواد مخدر امکان پذیر است به اعتیاد روی آورده است.
اولین مهمترین قدم در راه مبارزه با اعتیاد، بالا بردن سطح فرهنگ عمومی و شناخت مردم نسبت به مسئولیت ها و تعهداتشان می باشد. این امر به ویژه در مورد نوجوانان و جوانان و در مدارس و دانشگاه ها باید انجام پذیرد.
مرکز مشاوره آرامش فرماندهی انتظامی استان هرمزگان آماده ارائه خدمات مشاوره ای در زمینه های خانوادگی ، روانشناختی، ازدواج ، تربیتی و اعتیاد به عموم شهروندان هرمزگانی می باشد.
 نشانی- بلوار امام خمینی ، سه راه گمرک، ضلع شمالی مصلی قدس مرکز مشاوره آرامش. 
شماره تماس:21821355-33340624

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها