درآمد شرکت هوایی آلمانی برابر درآمد نفتی ایران در سال 99؛

مقایسه خطوط هوایی ایران و آلمان


نویسنده: مریم دهقان

چند روز پیش معاون رئیس جمهور، میثم لطیفی در مصاحبه‌ای عجیب گفت: «آلمان فقط ۵ فرودگاه دارد، ولی ما ۵۰ فرودگاه داریم!» این ادعا درحالی مطرح شده است که آلمان 39 فرودگاه دارد. بزرگترین شرکت هوایی آلمان که لوفت هانزا نام دارد فقط در سال 2019 بیش از یک میلیارد دلار درآمد داشته است. برای یک مقایسه آماری بد نیست بدانید در سال 1399 که ایران با تحریم‌‌های گسترده مواجه بود؛ درآمدی که ایران از راه فروش نفت بدست آورد 1.2 میلیارد دلار بود.

  

مقایسه خطوط هوایی ایران و آلمان

   

برای اینکه با شرکت لوفت‌هانزا بیشتر آشنا شوید به این آمار توجه کنید:

لوفت هانزا در سال 1926 تاسیس شده است یعنی 94 سال قدمت دارد. این شرکت دومین شرکت هواپیمایی بزرگ در اروپا از نظر حمل مسافر و یکی از پنج عضو موسس Star Alliance، بزرگترین اتحاد خطوط هوایی جهان است که در سال 1997 تشکیل شد. لوفت هانزا دارای بیش از 700 هواپیما است و یکی از بزرگترین ناوگان هواپیمایی در جهان به شمار می‌رود.

 

 

  

مقایسه خطوط هوایی ایران و آلمان

جالب است بدانید آلمان یکی از کشورهایی است که بهترین شاخص اتصال فرودگاهی را دارد و فرودگاه فرانکفورت که بهترین فرودگاه تجاری آلمان است؛ روزانه 306مقصد مختلف با پرواز مستقیم از این فرودگاه به سراسر دنیا دارد. فرودگاه ساربروکن آلمان نیز با یازده مقصد پرواز مستقیم؛ کوچکترین فرودگاه آلمان است. این درحالی است که در ایران 51 فرودگاه وجود دارد. و از این میان فرودگاه بین المللی مهرآباد دارای 45 مقصد پرواز داخلی دارد و فرودگاه امام خمینی تهران ۷۰۰ پرواز هفتگی به 30 کشور را داراست.

لوفت‌هانزا در دوران پاندمی کرونا با ضرر و زیان زیادی روبه رو شده بود اما به تازگی اعلام کرده است که برای سه ماه منتهی به ژوئن 393 میلیون یوروی سود قبل از مالیات (EBIT) به دست آورده است. این در حالی است که ایران ایر در سال ۱۳۹۹ بیش از ۳۴۷۰ میلیارد تومان زیان خالص داشته است.

قدیمی‌ترین شرکت هوایی کشور، ایرانیان ایرویز است که در سال 1944 تأسیس شد و از سال 1961 با نام ایران ایر شناخته می شود این به این معنی است که ایران 76 است که صنعت هوایی دارد.

بزرگترین شرکت هوایی کشور نیز ایران ایر نام دارد که در سال 2018، به 71 مقصد در آسیا و اروپا خدمات پرواز ارائه داده است. در خصوص درآمد این شرکت در سال 2013 رقم منفی 71.6 میلیون دلار به ثبت رسیده است.

 

 

 

ایران

آلمان

تاسیس اولین شرکت هوایی: 1926

تاسیس اولین شرکت هوایی: 1944

قدمت صنعت هوایی: 94 سال

قدمت صنعت هوایی: 74 سال

قدیمی‌ترین شرکت هوایی: ایران ایر

قدیمی‌ترین شرکت هوایی: لوفت هانزا

تعداد فرودگاه: 51 فرودگاه

تعداد فرودگاه: 39

بهترین فرودگاه: امام خمینی(ره)

بهترین فرودگاه: فرانکفورت

مقاصد: 30 کشور

مقاصد: 91 کشور

مقاصد پرواز: روزانه 306 پرواز

مقاصد پرواز: هفتگی 700 پرواز

 (2013)-$71.67 millionسود بزرگترین شرکت هوایی    

سود بزرگترین شرکت هوایی: (2019) $1.1 B 

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها