در سپتامبر؛

عربستان سعودی قیمت فروش نفت به آسیا را افزایش داد



عربستان سعودی قیمت فروش نفت در سپتامبر به آسیا را با محدود ماندن عرضه جهانی و با وجود سیگنال‌هایی از ضعیف شدن تقاضا برای سوخت، به میزان بالایی افزایش داد.

به گزارش صبح ساحل، شرکت دولتی آرامکوی سعودی قیمت فروش گرید نفتی سبک "عرب لایت" در سپتامبر به مقصد آسیا را ۹ دلار و ۸۰ سنت در هر بشکه بالاتر از قیمت پایه منطقه ای تعیین کرد که ۵۰ سنت افزایش در مقایسه با قیمت اوت نشان می دهد. معامله گران و پالایشگاهها در نظرسنجی بلومبرگ که اواخر ژوییه انجام گرفت، افزایش بیشتر قیمت به میزان یک دلار و ۵۰ سنت را پیش بینی کرده بودند.

قیمت فروش نفت عربستان با وجود ریزش ۹۶ درصدی حاشیه سود پالایشگرهای آسیایی در ژوییه، افزایش پیدا می کند. افت حاشیه سود پالایش نفت تحت تاثیر دورنمای رکود اقتصاد جهانی و ضعیف شدن تقاضا برای سوخت روی داد و پالایشگرها نگرانند افزایش بیشتر قیمت نفت خام، باعث شود پالایشگاهها تولید خود را به میزان بیشتری کاهش دهند.

قیمت فروش گرید "عرب اکسترا لایت" به میزان ۳۰ سنت افزایش یافت و ۱۰ دلار و ۹۵ سنت در هر بشکه بالاتر از قیمت پایه منطقه ای اعلام شد و قیمت عرب مدیوم با ۶۰ سنت افزایش، هفت دلار و ۷۵ سنت در هر بشکه بالاتر از قیمت پایه خاورمیانه تعیین شد.

قیمت فروش نفت عربستان سعودی یک روز پس از برگزاری دیدار وزیران اوپک پلاس و تصمیم این تولیدکنندگان برای افزایش اندک تولید به میزان ۱۰۰ هزار بشکه در روز در سپتامبر، اعلام شد. این تصمیم با وجود ماهها تلاش دیپلماتیک آمریکا برای موافقت این تولیدکنندگان با عرضه بیشتر نفت، گرفته شد.

قیمت‌های نفت روز چهارشنبه سقوط کردند و نفت برنت با چهار درصد کاهش، به پایین ۱۰۰ دلار در هر بشکه سقوط کرد. نفت برنت پس از حمله نظامی روسیه به اوکراین و اعمال تحریمهای گسترده از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا علیه مسکو، به حدود ۱۳۰ دلار در هر بشکه صعود کرده بود.

بر اساس گزارش بلومبرگ، عربستان سعودی بزرگترین صادرکننده نفت جهان است و عمده نفت خود را به آسیا می فروشد. تصمیمات قیمت گذاری آرامکو، معیار تعیین کننده در قیمت فروش تولیدکنندگان دیگر خلیج فارس است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها