افشاگری مدیرکل تعاون هرمزگان از رفتار برخی صنایع با نیروهای بومی؛

در حق نیروهایی که در هرمزگان هستند، تبعیض صورت می‌گیرد



مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت: صنایع در جذب نیروهای بومی تعلل دارند، در مواردی که قانون‌گذار تکلیف مشخص کرده نیز صنایع استان به درستی عمل نمی‌کنند.

به گزارش صبح ساحل، «مجتبی معین وزیری»، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان امروز در در اولین جلسه کارگروه ارزیابی و نظارت بر اشتغال نیروهای بومی در صنایع استان که در استانداری هرمزگان برگزار شد، گفت: از دستگاه های دولتی می‌خواهم با صنایعی که به استان آسیب می‌رسانند و به تعهدات خود عمل نمی‌کنند برخورد جدی و از ارائه خدمات به آن‌ها خودداری شود.

به گفته معین وزیری، صنایع در جذب ایثارگران و یا در جذب معلولین در سنوات گذشته با وجود پیگیری‌های استاندار مناسب عمل نمی‌کنند. برای معلولین جذب شده شرایط به نحوی نامساعد بوده که علاوه بر اینکه نسبت به تعهد جذب نفرات درست عمل نشده بلکه در انتخاب جایگاه شغل، مسیر به سمتی می رود که آن‌ها به زودی مجبور به ترک کار می شوند.

نکته قابل تامل دیگر در سخنان معین وزیری، اشاره به حقوق کارکنان بود. وی عنوان کرد: مبلغ حقوق کارکنان در صنایع استان که بعضا مشاهده می‌شود، حقوق افرادی را که مدیران صنایع از خارج استان به کارگیری می کنند نسبت به افرادی که درون استان در این سمت ها مشغول هستند ارقام متفاوتی را دریافت می کنند و در حق نیروهایی که در استان هستند تبعیض صورت می‌گیرد.

وی در همین زمینه افزود: علاوه بر حقوق بالاتر، خدماتی چون هتل، تغذیه و هزینه های رفت و آمد پروازی نیز شامل این نیروها می‌شود، این مطالب برگرفته از گزارش دریافتی مستند از صنایع استان است.

معین وزیری گفت: جذب نیروهای بازنشسته با حقوق های نجومی در برخی از صنایع در استان نیز به عنوان یک مشکل است.

منبع: فارس

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها