امدادگران آتش‌نشانی بندرعباس در تیرماه گذشته به ۱۳۶ ماموریت اعزام شدند

نجات ۱۱۹شهروند حبس شده در آسانسور و منازل



آتش‌نشانان بندرعباس در136 مأموریت امداد و نجات  141 نفر را نجات دادند. بیشتر این نجات‌یافته‌ها در آسانسور و یا منازل حبس شده بودند.
 
تیرماه گذشته 86 نفر به علت  49 مورد نقص فنی در آسانسور گیر افتادند. همچنین 33نفر نیز در منزل، خودرو و مغازه ناشی از نقص فنی و سهل‌انگاری محبوس شده بودند.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندرعباس علت 65 مورد حادثه در یک ماه گذشته که منجر به مأموریت شده را نقص فنی، 42 موردسهل انگاری و... خواند.  محمدامین لیاقت  مصدومان این بازه زمانی  8 نفر و فوتی‌ها را 2 نفر خواند.وی میانگین رسیدن امدادگران به محل حوادث را 2 دقیقه و 95 ثانیه دانست.
 
48 حریق منازل مسکونی
در تیرماه گذشته سال جاری ، 106 مورد حریق اطفا شد که 48 مورد آن مربوط به منازل مسکونی ، 27 مورد ضایعات و فضای سبز ، 8 دستگاه  خودروی سبک و سنگین  و دو فروند شناور دریایی شامل قایق و لنج بوده است.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندرعباس اکثر آتش‌سوزی‌ها را مربوط به  اتصالی برق ذکر کرد و گفت: 46 مورد حریق ناشی از اتصالی برق، 17 مورد گاز، 5 مورد مواد نفتی  و سایر 36 مورد  رخ‌داده است.
لیاقت عامل 32 مورد آتش را عمدی نام برد و افزود: علت 25 مورد حوادث حریق  نقص فنی، 25 مورد سهل‌انگاری، 8 مورد عدم ایمنی  و... بوده است. 
وی مصدومان آتش‌سوزی را 6 نفر و نجات‌یافتگان را 3 نفر عنوان کرد. لیاقت خسارت ناشی از این حادثه‌ها را 39 میلیارد و489 میلیون ریال دانست.
 
صدور 60 پروانه و پایان کار 
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندرعباس از  35 مورد بازديد ايمنی اماکن پرخطر ،154  مورد نصب جعبه F در ساختمان‌های مرتفع، 28 صدور پروانه ساختمان  و 32 مورد صدور پایان کار ساختمان در یک ماه گذشته خبر داد.
 
روزنامه صبح ساحل

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها