نشست خبری مدیریت بانک مسکن هرمزگان با اصحاب رسانه:

پیش قدم در مسئولیت اجتماعی، پیشرو در خدمات بانکی/ به وضعیت پروژه‌های مسکن مهر هرمزگان پایان می‌دهیم


نویسنده: سامیه طهورنیان

مدیر شعب بانک مسکن استان هرمزگان در نشستی به مناسبت روز خبرنگار به تشریح عملکرد بانک مسکن هرمزگان در سال گذشته و تصریح اقدامات پیش روی این بانک در سال جاری پرداخت.
به گزارش صبح ساحل، «علی کمالی»، مدیر شعب بانک مسکن استان هرمزگان در نشست خبری با اصحاب رسانه، ضمن تبریک روز خبرنگار و تسلیت به مناسبت شهادت امام زین العابدین گفت: بانک مسکن هرمزگان در سال ۱۴۰۰ درخشید و وبا عملکرد مناسب در سایر شاخص‌ها به رتبه اول بانک مسکن در سایر استان‌ها دست یافت.
مدیر شعب بانک مسکن استان هرمزگان در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به فعالیت بانک در بخش مسوولیت های اجتماعی گفت: جدا از بخش تسهیلات که بانک مسکن هرمزگان عملکرد قابل قبولی داشته است، این بانک در حوزه مسئولیت اجتماعی نیز اقدامات ارزنده‌ای داشته است و از همان ابتدای حادثه‌هایی چون سیل و زلزله، آمادگی خود را برای کمک به آسیب دیدگان زلزله اخیر اعلام کرد.
کمالی تشریح کرد: برگزاری ده دوره جشن گلریزان در ماه مبارک رمضان برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد، ارسال اقلام حمایتی به خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره)، تشکیل صندوق خیریه حضرت علی ابن ابیطالب (ع) و کمک به نیازمندان بواسطه این صندوق خیریه و ارسال اقلام غیر نقدی به آسیب دیدگان سیل. کمک نقدی و غیر نقدی به ارزش یک میلیارد و صد میلیون تومان در ابتدای سال جاری از جمله اقدامات بانک مسکن هرمزگان در این زمینه است.
 

رتبه نخست پرداخت تهسیلات در بین بانک‌های استان

مدیر شعب بانک مسکن استان هرمزگان اظهار کرد: بانک مسکن به عنوان بانک دولتی آمادگی کامل دارد تا در اجرای سیاست‌های ابلاغی دولت از جمله طرح نهضت ملی تولید مسکن که به خانه دار شدن اقشار مختلف جامعه منجر می‌شود نهایت همکاری را داشته باشد.
علی کمالی در خصوص آمار پرداخت تسهیلات بانک مسکن درهرمزگان گفت: در حوزه پرداخت تسهیلات در سال گذشته ۲۵ هزار و ۸۷۶ میلیارد ریال در استان هرمزگان به ۱۵ هزار و ۸۲۶ نفر صورت گرفته است در حالی که منابعی که سال گذشته جذب شده ۱۰ هزار و ۲۸۲ میلیارد ریال است و در این حیث رتبه نخست در استان هرمزگان را به خود اختصاص داده‌ایم.
مدیر شعب بانک مسکن استان هرمزگان با اشاره به اینکه در سال ۹۹ میزان پرداختی ما ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال بوده گفت: پرداخت تسهیلات بانک مسکن هرمزگان در سال ۱۴۰۰ به ۳.۵ برابر رسیده است و در سال ۱۴۰۱ تا پایان تیرماه ۷ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال پرداختی تسهیلات صورت گرفته است. کمالی خاطرنشان کرد: در طرح نهضت ملی مسکن تا امروز به لحاظ تعداد واحد ۴ هزار و ۵۶۷ واحد نیز تأمین مالی از سوی بانک صورت گرفته است که در شهر بندرعباس ۳۵۰ میلیون تومان و در شهرستان‌ها نیز ۳۰۰ میلیون تومان تعلق می‌گیرد که تا امروز یک هزار و ۶۴۵ واحد خودمالک بوده است.
  

طرح تشویقی و حمایتی از انبوه سازان مسکن هرمزگان

مدیر شعب بانک مسکن استان هرمزگان از طرح بسته‌های تشویقی برای انبوه سازان خبر داد و گفت: در این طرح‌ها، سقف تسهیلات برای هر واحد ۶۰۰ میلیون تومان است که نیاز به شروطی همچون کسی که ۱۵ واحد در گذشته ساخته باشد نیز برای ما انبوه ساز محسوب می‌شود و از فناوری نوین بهره بگیرد اگر این شرایط نداشته باشد تا سقف ۴۵۰ میلیون تومان تسهیلات تعلق می‌گیرد که امسال در این بخش ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در این بخش تسهیلات پرداخت شده است. کمالی اضافه کرد: ۹۴۵ فقره تسهیلات ازدواج معادل ۸۳۱ میلیارد ریال در سال گذشته و برای فرزند آوری ۹۲ فقره تسهیلات برای فرزند آوری در سالجاری پرداخت شده است.
  

برنامه ویژه برای پایان دادن به پروژه مسکن مهر استان

مدیر شعب بانک مسکن استان هرمزگان در ادامه تشریح تسهیلات افزود: در بانک مسکن هرمزگان تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومان نیز پرداخت می‌کنیم که ۲۰۴ واحد نیز از این تسهیلات مشمول شده‌اند و ۳۰۰ میلیون تومان از این تسهیلات دارای بهره درصدی استت وی ادامه داد: برای اتمام پروژه مسکن مهر نیز برنامه ویژه‌ای در نظر گرفته‌ایم که  ۶۳ هزار و ۷۴۸ فقره وام ساخت تاکنون پرداخت شده است که ۶۱ هزار و ۶۴۷ فقره به اتمام رسیده و ۲ هزار ۱۰۱ واحد باقیمانده و تکمیل نشده است.
وی با بیان اینکه به طور کلی زیر ۸ پروژه را شامل می‌شود که پیشنهاد شد از محل نهضت ملی کمکی به این پروژه‌ها شود و اکنون در حال عملیاتی شدن است و ما به التفاوت از تسهیلات نهضت ملی را از بانک‌مسکن دریافت کنند، عنوان کرد: تاکنون دو تعاونی تاکسیرانی بندرعباس و جهاد کشاورزی رودان با ۲۳۴ واحد در مرحله پرداخت هستند و سایر تعاونی‌ها هم با تکمیل مراحل قانونی می‌توانند از این تسهیلات بهره ببرند.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها