هشدار زرد رنگ هواشناسی:

احتمال وزش باد و رگبار باران در شرق هرمزگان



سازمان هواشناسی در هشدار زرد رنگ از بارش‌های موسمی در شمال آذربایجان شرقی، شرق و جنوب شرق سیستان‌ و بلوچستان و هم‌چنین وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در استان‌های یزد، شرق سمنان، شرق اصفهان، نیمه شرقی خراسان رضوی، کرمان، فارس، بوشهر، غرب خوزستان، غرب ایلام، شرق هرمزگان برای امروز جمعه، خبر داد.

      

به گزارش صبح ساحل، بر اساس هشدار زرد رنگ سازمان هواشناسی امروز در شمال آذربایجان شرقی، شرق و جنوب شرق سیستان و بلوچستان و فردا شنبه در مناطق جنوبی و شرق سیستان و بلوچستان فعالیت سامانه بارشی تداوم دارد.

این شرایط روز یکشنبه نیر در جنوب شرق سیستان و بلوچستان پیش بینی می‌شود.

اثر مخاطره نیز احتمال صاعقه، احتمال آب‌گرفتگی معابر و جاری شدن روان‌آب به شکل محلی و محدود، احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌های فصلی، احتمال شکستن درختان کهن‌سال، احتمال سقوط اشیاء از ارتفاعات و احتمال تاخیر در پرواز است.

سازمان هواشناسی بر پرهیز از اتراق در بستر رودخانه‌ها و احتیاط در عبور از حاشیه مسیل‌ها، احتیاط در صعود به ارتفاعات، عدم پارک خودرو در اطراف درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره توصیه کرده است.

امروز هم چنین در یزد، شرق سمنان، شرق اصفهان، نیمه شرقی خراسان رضوی، کرمان، فارس، بوشهر، غرب خوزستان، غرب ایلام، شرق هرمزگان،خیزش و نفوذ گردو خاک و وزش باد شدید موقت پیس بینی می‌شود.

اثر مخاطره در احتمال کاهش کیفیت هوا و کاهش شعاع دید، احتمال سقوط اشیاء از ارتفاعات، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و احتمال شکستن درختان کهن‌سال، احتمال اختلال در ناوگان حمل و نقل و احتمال آسیب به تاسیسات حساس به گردوغبار وجود دارد.

سازمان هواشناسی بر عدم حضور افراد آسیب‌پذیر در فضای باز ، پایش شاخص آلودگی توسط دستگاه‌های ذیربط و اتخاذ تصمیم مطابق با مقررات، عدم توقف و پارک خودرو در اطراف درختان فرسوده و ساختمان‌ها نیمه کاره و سازه‌های موقت از جمله تابلوهای تبلیغاتی، موکب‌های برگزاری مراسم مذهبی و پوشش گلخانه‌ها توصیه کرده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها