پلیس هرمزگان مانع از توزیع 2 تن گوشت فاسد در شرق استان شد؛

فروشندگان گوشت‌های آلوده در چنگ قانون



عاملان توزیع گوشت‌های آلوده در مسیر شرق هرمزگان دستگیر شدند. سه جوان مدتی قبل از استان فارس راهی شرق استان شدند تا گوشت‌های فاسد را در بازار توزیع کنند؛ اما صبح 22 مردادماه جاری در تله مأموران پلیس هرمزگان گرفتار شدند.
به گزارش صبح ساحل، در این رابطه از دو خودروی نیسان آن‌ها 2 تن گوشت آلوده و غیرقابل‌مصرف انسانی کشف شد. این 3 نفر به عنوان یک باند به صورت کاملاً پوششی و با جعل اسناد دامپزشکی از شهرهای مختلف استان فارس اقدام به انتقال گوشت‌های آلوده، انقضاء تاریخ، غیر مجاز وفاسد به هرمزگان می‌کردند. این احتمال می‌رود که اگر پلیس این گوشت‌ها را کشف نمی‌کرد شاید عزاداران حسینی شرق استان در نذورات خود از این گوشت‌ها استفاده می‌کردند و موجب مسمومیت عده زیادی می‌شدند. تحقیقات در خصوص پرونده آنها همچنان ادامه دارد.
فرمانده انتظامی استان هرمزگان بابیان اینکه مأموران اداره نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت استان با انجام کار اطلاعاتی این باند سه‌نفره را شناسایی کردند گفت: این افراد به‌منظور تأمین منافع شخصی خود، بدون در نظر گرفتن تبعات مرتبط با آن ازجمله: تهدید سلامت مردم قرار بود گوشت‌های آلوده رابین مردم توزیع کنند که پس از شناسایی آن‌ها، پرونده آن‌ها به‌صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت. سردار غلامرضا جعفری افزود: با تشدید اقدامات اطلاعاتی و تعامل با جامعه هدف ازجمله دستگاه قضایی و اداره دامپزشکی و رصد و پایش شبانه‌روزی، شنبه گذشته در دونقطه استان هرمزگان طی دو عملیات هم‌زمان دو دستگاه خودرو نیسان حامل گوشت فاسدشناسایی و متوقف شدند. وی افزود: در بازرسی از خودروهای توقیفی 2 تن و 221 کیلو گوشت آلوده و غیرقابل‌مصرف انسانی کشف و ضبط و در این رابطه 3 نفر از عاملان توزیع گوشت‌های آلوده دستگیر و نمونه محموله کشف‌شده جهت اخذ نظریه کارشناس به اداره دامپزشکی استان و دانشگاه علوم پزشکی ارسال که آلوده بودن و غیرمجاز بودن گوشت‌های مکشوفه مورد تأیید قرار گرفت.
سردار جعفری بابیان این‌که متهمان به اتهام تهدید علیه بهداشت عمومی و جعل اسناد دولتی تحت نظر و تعقیب دستگاه قضایی استان قرارگرفته‌اند یادآور شد: این اقدامات در حالی صورت گرفته که این باند حدوداً یک ماه تحت نظر پلیس بوده و همزمان با عزاداری سرور و سالار شهیدان که شهروندان در حال تهیه نذورات خود بودند قصد داشتند محموله‌های گوشت فاسد را در بازار توزیع کنند که با هوشیاری پلیس شناسایی و دستگیر شدند. وی این را بیان داشت که در صورت عدم اقدام هوشمندانه و به موقع پلیس این احتمال وجود داشت که در صورت پخت نذورات با استفاده از این گوشتهای آلوده، مسمومیت گسترده را در هیئات و تکایای عزداری شاهد باشیم.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها