موج جدید افزایش قیمت گاز طبیعی مایع در آسیا



هجوم جهانی برای خرید محموله‌های گاز طبیعی مایع (LNG) برای زمستان، قیمت‌های بازار آسیا را به بالاترین حد در پنج ماه گذشته رساند.

به گزارش صبح ساحل، قیمت پایه بازار آسیا برای محموله‌های تک LNG، سه شنبه هفته جاری به حدود ۶۰ دلار به ازای هر میلیون واحد حرارتی بریتیش (mmBtu) رسید که بالاترین رکورد از اوایل ماه مارس است که حمله نظامی روسیه به اوکراین، بازارهای انرژی را ملتهب ساخته بود.

اقدام روسیه در کاهش عرضه به اروپا، قیمت گاز که سوخت گرمایش و نیروگاه‌هاست را در سراسر جهان افزایش داده است. نیروگاه‌ها در آسیا و اروپا، تلاش برای تامین محموله‌های LNG در زمستان را مضاعف کرده‌اند تا در زمان اوج تقاضا و صعود قیمت‌ها، از کمبود سوخت اجتناب کنند.

چندین نیروگاه ژاپنی در حال حاضر در بازار حضور دارند تا محموله‌های LNG بیشتری را برای تحویل از دسامبر به بعد، خریداری کنند. شرکت گاز کره که یکی از بزرگترین خریداران گاز در جهان است، به دنبال افزایش خرید برای زمستان است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، در این بین، اختلالات عرضه از استرالیا تا آمریکا، میزان محموله‌های LNG موجود را محدود کرده است. شرکتهای متعددی شامل یونی‌پر و ماروبنی، روز سه شنبه متقاضی خرید محموله‌های LNG به مقصد آسیا بودند.

  •  
  •  

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها