عملکرد خیره‌کننده امیرحسین فیروزپور در مسابقات جوانان جهان

قهرمانی، بدون دادن حتی یک امتیاز به حریف



نماینده وزن ۹۲ کیلوگرم ایران در رقابتهای کشتی آزاد جوانان جهان، علاوه بر کسب مدال طلا، رکورد جالبی از خود بر جای گذاشت.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایسنا، امیرحسین فیروزپور آزادکار شایسته تیم ملی جوانان ایران در جریان رقابت های جهانی بلغارستان با شکست قاطع تمامی حریفان خود بدون دادن حتی یک امتیاز، رکورد بی نظیری را از خود در مسابقات جهانی بر جای گذاشت.

فیروزپور برای رسیدن به نیمه نهایی با نتایج مشابه ۱۰ بر صفر به ترتیب مقابل ساتوشی میورا از ژاپن، کریستین آنگیال از مجارستان و ادلان ویسخانوف از فرانسه به برتری رسید. وی در فینال نیز مقابل آندرو مارگیشویلی از گرجستان با نتیجه ۱۱ بر صفر صاحب برتری شد و به مدال طلای جهان رسید.

اما بررسی عملکرد کشتی گیران ایران و دیگر کشورهای جهان در مسابقات جهانی جوانان طی سال های اخیر نشان می‌دهد، هیچ کدام از آن ها نتوانسته‌اند بدون دادن امتیاز بر سکوی نخست جهان قرار بگیرند تا از این حیث شاهد رکوردزنی فیروزپور در مسابقات جهانی جوانان طی سال های گذشته باشیم.

اما این اتفاق طی سال های اخیر در رقابت های جهانی کشتی آزاد بزرگسالان رخ داده و کایل دیک و جی دن کاکس دو چهره شاخص و عنوان دار کشتی آمریکا به ترتیب در جریان مسابقات جهانی بزرگسالان ۲۰۱۸ در مجارستان و مسابقات جهانی بزرگسالان ۲۰۱۹ در قزاقستان بدون از دست دادن امتیاز به مدال طلای جهان رسیدند.

کایل دیک در مسابقات جهانی ۲۰۱۸ بوداپست، ابتدا مارتین اوبست آلمانی را ۱۱ بر صفر برد، سپس خوتسیشویلی از گرجستان را ۱۱ بر صفر شکست داد، در ادامه و در نیمه نهایی گاژی ماگمدوف روس را ۱۳ بر صفر برد و در فینال نیز بدون از دست دادن امتیاز از سد جبرییل حسن اف آذربایجانی گذشت.

اما جی دن کاکس چهره سیه چرده کشتی آمریکا نیز در جریان مسابقات جهانی ۲۰۱۹ قزاقستان، تنها کشتی گیری بود که بدون دادن حتی یک امتیاز به حریفان، به مدال طلای جهان رسید. او ابتدا ۱۱ بر صفر حریف الجزایری را برد، سپس ۸ بر صفر از سد کشتی گیر قزاق گذشت، در نیمه نهایی نیز ۳ بر صفر میتسوری گرجستانی را شکست داد و بالاخره در فینال نیز ۴ بر صفر از سد علیرضا کریمی از ایران گذشت.

 

 

در این مسابقات نیز سعدالله یف روس فقط ۳ امتیاز به رقبایش داد و بر سکوی نخست جهان ایستاد. او سال گذشته نیز فقط در یک مبارزه به الکساندر هوشتین بلاروس امتیاز داد و در نهایت قاطعانه به طلای جهان رسید.

در این سال عبدالرشید سعدالله یف ملقب به تانک روس نیز از مجموع ۵ مبارزه که با پیروزی قاطع پشت سر گذاشت و به مدال طلای جهان رسید، تنها در دومین مبارزه مقابل ابراگیموف ازبک ۳ امتیاز به حریف داد و ۱۴ بر ۳ پیروز شد و در ۴ مبارزه دیگر ضمن برد قاطع، هیچ امتیازی به رقبا نداد.

همچنین بهترین رکورد حسن یزدانی در رقابت های جهانی در سال ۲۰۱۷ پاریس است که او تنها در مبارزه نخست ۲ امتیاز به عظمت دولت بکوف قزاق داد. یزدانی تا کسب مدال طلای جهان در این رقابتها دیگر هیچ امتیازی از دست نداد. او در دومین مبارزه یانولوف از مولداوی را ۱۰ بر صفر برد، سپس با همین نتیجه الکساندر گوستیف از آذربایجان را از پیش رو برداشت، در نیمه نهایی ۴ بر صفر والیف روس را برد و در فینال نیز ۱۰ بر صفر بوریس ماکوئف از اسلواکی را شکست داد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها