ثروتمندترین مرد انگلیس مشتری منچستر یونایتد شد



سر جیم رتکلیف، یکی از ثروتمندترین افراد انگلیس در نظر دارد منچستر یونایتد را بخرد.

 

به گزارش صبح ساحل، گفته می‌شود که گلیزر‌ها آماده فروش بخشی از سهام باشگاه هستند که ارزش کل آن ۵ میلیارد پوند گزارش شده است.

سر جیم رتکلیف، یکی از ثروتمندترین افراد بریتانیا که زمانی در حدود ۱۵ میلیارد پوند سرمایه داشت، می‌خواهد در صورت موافقت گلیزر‌ها کل باشگاه را بخرد و آماده پرداخت تمام هزینه‌های مربوط به مدرنیزه کردن ورزشگاه ۷۶۰۰۰ نفری یونایتد است.

طبق گزارش منتشر شده در نشریه «تایمز» آمده است: «اگر باشگاه برای فروش گذاشته شود، رتکلیف یک خریدار بالقوه است. رتکلیف با دانستن این موضوع که باشگاه تا چه اندازه برای شهر مهم است، در حال بررسی کار‌هایی است که می‌توان در اینجا انجام داد، و الان زمان بازسازی همه چیز در یونایتد فرا رسیده است.»

رتکلیف می‌تواند به طرح مایکل نایتون برای تصاحب منچستریونایتد بپیوندد. نایتون، مدیر سابق اولدترافورد، به دنبال اخراج مالکان فعلی است. او گفت که برای تحت فشار گذاشتن گلیزر‌ها به ۳ میلیاردر ملحق شده و آشکارا از رتکلیف در این کنسرسیوم درخواست حمایت کرده است.

 

مشتری جدی برای منچستریونایتد پیدا شد/ یکی از ثروتمندترین مردان بریتانیا شیاطین‌سرخ را می‌خرد؟

نایتون به آی‌تی‌وی گفت: «آن‌ها به برند آسیب رساندند. موضوع علیه گلیزر‌ها شخصی نیست، آن‌ها همیشه اشتباه پیش رفتند. کنسرسیوم من؟ الان سه چهار ماه است که با چند میلیاردر در حال مذاکره هستم. ما سر جیم رتکلیف بزرگ نیستیم. ما آن منابع را در اختیار نداریم. ما یک صندوق مستقل دولتی نیستیم که روزانه دو میلیارد درآمد نفتی داشته باشیم. اگر بتوانیم سرجیم رتکلیف را برای خرید یونایتد داشته باشیم به هدفی که داریم می‌رسیم.»

با این حال، تایمز می‌گوید که رتکلیف در هرجایی که سرمایه‌گذاری کند اختیار تام می‌خواهد، بنابراین ممکن است تمایلی به عضویت در گروه نایتون نداشته باشد.

رتکلیف در منچستر بزرگ شد و به عنوان مدیر عامل شرکت چند ملیتی شیمیایی «اینئوس» درآمد کسب کرد. گفته می‌شود که ارزش سرمایه او اکنون به حدود ۱۲ میلیارد پوند کاهش یافته است و در فهرست ثروتمندان ساندی تایمز در سال ۲۰۲۲ در رتبه ۲۷ قرار گرفت.

این میلیاردر ۶۹ ساله که از هواداران شیاطین سرخ است، در خرید چلسی در اوایل سال شکست خورد. او در سال ۲۰۱۷ تیم فوتبال سوئیسی «لوزان اسپورت» را خریداری کرد. دو سال بعد «نیس» فرانسه را خرید و همچنین به تیم دوچرخه‌سواری «اسکای» پول پرداخت کرد. اینئوس همچنین اسپانسر تیم سر بن اینسلی در جام آمریکا و تیم فرمول‌یک مرسدس بوده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها