کوسه‌‌ای که هم در آب و هم در خشکی زندگی می‌کند



دانشمندان کوسه جدیدی را شناسایی کردند که قادر است بدون نیاز به اکسیژن تا ۲ ساعت دوام بیاورد.

به گزارش صبح ساحل، کوسه‌های سردوشی جوان می‌توانند با استفاده از باله‌های خود در داخل و خارج آب حرکت کنند. این اتفاق یک تکامل است که محققان آن را به عنوان شکستن تمام قوانین بقا توصیف می‌کنند. به گزارش euronews، این گونه‌های ساکن در صخره‌ها می‌توانند تقریباً دو ساعت بدون هیچ اکسیژنی دوام بیاورند.

  

جزئیاتی از نحوه زندگی کوسه‌های سردوشی

کوسه‌های سردوشی در صخره‌های اطراف دیواره مرجانی بزرگ استرالیا زندگی می‌کنند. گونه‌های دیگری از این نوع کوسه‌ها را می‌توان در اطراف استرالیا، اندونزی و پاپوآ گینه نو یافت. این نوع کوسه هنگام جزر و مد، در حوضچه‌های سنگی کم عمق گیر می‌کند. به همین دلیل این گونه طوری تکامل یافته که برای زنده ماندن بتواند دو ساعت را بدون اکسیژن تاب بیاورد و با کمک باله‌های پارویی شکل خود روی خشکی بخزد.

کوسه سردوشی

  

دانشمندان اکنون در حال بررسی چگونگی تغییر توانایی‌های راه رفتن و شنا در رشد اولیه یک کوسه سردوشی یا کوسه‌های نوزاد سردشی هستند. دکتر ماریان‌ای پورتر، نویسنده ارشد این مطالعه گفت: "مطالعه حرکت کوسه‌های سردوشی به ما امکان می‌دهد تا توانایی این گونه و شاید گونه‌های مرتبط را برای حرکت در درون و بیرون آب را درک کنیم". این محقق افزود: "این کوسه‌ها از توانایی راه رفتن خود برای برای فرار از جلوگیری از شکارچیان هوایی و آبزی (پرندگان و ماهیان) و همچنین یافتن غذا استفاده می‌کنند. " دکتر پورتر اکنون خواستار تحقیقات بیشتر در مورد چگونگی تاثیرات تغییر اقلیمی در آینده بر این نوع کوسه است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها