به مناسبت هفته دولت و با حضور جمعی از مدیران صنایع؛

قرارداد خرید پساب فاضلاب بندرعباس امضا شد


نویسنده: صبح ساحل

مبادله دو فقره قرارداد فروش آب حاصل از تصفیه فاضلاب شهر بندرعباس جهت استفاده در صنایع مولد روز جمعه چهارم شهریور ماه انجام شد.
    
      
 
به گزارش صبح ساحل، به مناسبت هفته دولت قرارداد خرید پساب با حضور معاون رئیس جمهور، استاندار هرمزگان، مدیرعامل آبفا استان و جمعی از مدیران صنایع منعقد شد. در این جلسه که با حضور وبیناری فرمانداران شهرهای بندرعباس، بندرلنگه، جاسک، حاجی آباد، سیریک، بندرخمیر، پارسیان، بشاگرد، رودان و بستک همراه بود، قرارداد خرید پساب توسط صنایع امضا شد.
«مهدی دوستی»، استاندار هرمزگان  طی این جلسه گفت: این استان در مساله آب با چالش‌های جدی روبرو است به همین علت بیشترین تمرکز دولت و همچنین حجم زیادی از اعتبارات سفر دولت در بحث مصوبات استانی و شهرستان بشاگرد مربوط به حوزه آب است. هرمزگان ۲ هزار و ۲۳۲ کیلومتر خط ساحلی دارد و این موضوع می‌طلبد که به بهبود شرایط زیست محیطی توجه داشته باشیم.
استاندار هرمزگان با بیان اینکه در نظر داریم توجه به محیط زیست را با اقدامات عملی به مردم نشان دهیم،افزود: شروع پروژه تصفیه پساب فاضلاب شهری بندرعباس از مرداد ماه، ابتدای دولت سیزدهم آغاز شد و تا آن زمان حدود ۱۴ تا ۱۵ میلیارد تومان تزریقات بودجه‌ای صورت گرفته بود.
وی در تشریح وضعیت پروژه گفت: تاکنون یک هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان قرارداد اجرا برای این پروژه بسته شده که در فاز دوم ۹۰۰ میلیارد تومان آن در دهه فجر سال گذشته کلنگ‌زنی شد و منابع به خوبی برای تسریع در پیشبرد پروژه‌ ساماندهی فاضلاب بندرعباس تخصیص پیدا کرده است. مرحله سوم این طرح بیش از ۷۰ درصد آن تامین کالا و تجهیزات است و پیشرفت کار هم بالای ۹۰ درصد است، از این‌ رو می‌توانیم بگوییم که کل طرح بیش از ۷۰ درصد پیشرفت داشته است.
استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه امیدوارم این پروژه هرچه سریعتر به ثمر بشیند، اظهار کرد: تنظیم قیمت آب به‌گونه‌ای که صنایع راضی باشند مهم‌ترین وظیفه و عملکرد دولت در این پروژه بوده است. در واقع دولت به خوبی در این پروژه نقش تسهیلگری را ایفا کرد.
وی با اشاره به اینکه روزانه ۱۲۰ هزار مترمکعب پسآب به ساحل وارد می‌شود که عدد بزرگی است، گفت: امیدوارم خیر این اتفاق مبارک به مردم شهر بندرعباس برسد.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها