نماینده ولی فقیه در هرمزگان:

گمرک‌ باید سهم خود در زدودن فقر و افزایش اشتغال در شرق استان را به خوبی ایفا کند



نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس در نشست با ناظر گمرکات هرمزگان گفت: در استقرار گمرکات بر اساس چشم اندازهای آینده، توازن میان شرق و غرب باید مورد نظر باشد. همچنين گمرک‌ باید سهم خود در زدودن فقر و افزایش اشتغال در شرق استان هرمزگان را به خوبی ایفا کند و برنامه‌ریزی لازم در این زمینه را انجام دهد.
به گزارش صبح ساحل، «حجت الاسلام عبادی زاده»، نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان در نشستی با ناظر گمرکات استان  با اشاره به سیاست‌های کلی نظام در مکران، گفت: امروزه ظرفیت‌های گمرکی در شرق استان هرمزگان وجود دارد که باید با برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری‌های صحیح، تقویت و توسعه زیرساخت‌های گمرکی در این مناطق در دستور کار قرار گیرد.
وی ضمن تاکید بر افزایش سطح دسترسی به دریای عمان و آب‌های آزاد، ابراز کرد: مشکلات اقتصادی شرق استان هرمزگان زیاد است و در صورت اجرای صحیح طرح توسعه سواحل مکران بخشی از چالش‌ها حل خواهد شد.
 عبادی‌زاده، با بیان این نکته که یک درهم تنیدگی فعالیتی میان دستگاه‌های اجرایی وجود دارد، تصریح کرد: اگر هماهنگی میان دستگاه‌ها وجود نداشته باشد، فعالیت‌ها موازی می‌شود و یا اثر یکدیگر را خنثی می‌کنند به همین جهت برقراری هماهنگی میان دستگاه‌ها برای تحقق اهداف از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. وی، با اشاره به اقدامات توسعه‌ای گمرک در شرق هرمزگان، خاطرنشان کرد: شهرستان جاسک در آینده به عنوان مرکز ثقل توسعه مکران فعالیت می‌کند اما باید پسکرانه‌ها و مناطق همجوار نیز مورد توجه قرار گیرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده خاطرنشان کرد: با رشد بنادر، گمرکات و صنایع استان هرمزگان بافت بومی منطقه نیز باید  رشد کند؛ چراکه تحقق این مهم باعث جلب مشارکت‌های عمومی در تحقق اهداف می‌شود.
 

گمرکات استان هرمزگان، اولین گمرک در بین گمرکات کشور از نظر وصول درآمد  

«سعیدی»،ناظر گمرکات استان هرمزگان و مدیر کل گمرک شهید رجایی در  این دیدار با اشاره به حجم فعالیت ۵۴ درصد گمرکات کشور از گمرکات استان هرمزگان گفت: با توجه به‌ حجم فعالیت بالای گمرکات استان هرمزگان و استقرار ۵ اداره کل در استان، ۴ منطقه ویژه و ۱۹ دفترخانه گمرکی و ۴ گمرک فرودگاه، تنها با ۸ درصد نیروی انسانی گمرکات کشور به صورت ۲۴ ساعته و شبانه روز در حال  خدمات رسانی و  فعالیت است، نیروی انسانی بازوی اصلی سازمان‌ها است و امیدواریم کمبود نیروی انسانی در گمرکات استان مرتفع گردد.
وی گفت: گمرکات استان هرمزگان اولین گمرک در بین گمرکات کشور از نظر تامین درآمدی است که ۱۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان آن به در آمد ملی اختصاص یافته و نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۱۶ درصد رشد داشته است.
سعیدی خاطر نشان کرد: ما همواره خود را ملزم به حضور در کنار نهادهای خدمات‌رسان به استان دانسته و آمادگی لازم را داریم تا با هر سازمان همجوار و مرتبط با تشریفات گمرکی که در تسریع و تسهیل ترخیص کالاها اثر گذار است تعاملات سازنده داشته باشیم تا رضایتمندی مردم از نظام حاصل شود.
وي افزود: علی رغم اینکه در منطقه ویژه پارسیان چارت سازمانی گمرک وجود ندارد ، اما بنا بر نیاز، گمرک را در منطقه مستقر تا همکاران منطقه ویژه بتواند به وظایف ماهیتی خود عمل کند.
سعیدی ادامه داد: علاوه بر ناوگان زمینی باید راه آهن یا ناوگان ریلی برای موضوعات پدافندی و در جهت تامین مواد اولیه کارخانه‌ها در مناطق ویژه  ایجاد شود.
سعیدی از یکی از دستاوردهای مهم  در جهت توسعه فرآیندهای گمرکی گفت:برای اولین بار از گمرک بندر تیاب صادرات انجام شد و بیش از ۹۸ درصد از محصولات صادراتی را تولیدات کشاورزی تشکیل می دهد که مقصد اغلب آنها کشورهای  روسیه، افغانستان و پاکستان است.
سعیدی بیان کرد:  ۶ میلیون تن کالای اساسی از ابتدای مرداد ماه ۱۴۰۰ تا پایان مرداد ماه ۱۴۰۱ (به مدت یکسال دولت مردمی) با افزایش ۸۶ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از گمرکات استان هرمزگان ترخیص شده است که امیدواریم این روند رو به رشد ادامه داشته باشد و مردم عزیز در تامین کالاهای ضروری خود هیچگونه کسری نداشته باشند. 
وی پیرو منویات مقام معظم رهبری که حمایت از تولید داخل با استفاده از دانش بنیان موجب اشتغال زایی پایدار و ایجاد قدرت در کشور خواهد شد ‌و تاثیر تحریم‌های اقتصادی را نیز به شدت کاهش خواهد داد، ادامه همکاری و بهره گیری از شرکت‌های دانش بنیان که در حوزه گمرک فعالیت دارند را در دستور کار قرار داد و به نمونه ای از آن نیز استفاده از دستگاه‌های ایکس ری مبتنی بر دانش بنیان اشاره کرد.
سعیدی ادامه داد: لزوم بررسی دقیق تر مصوبات اخیر در حوزه ملوانی ضروری است تا مشکلات ملوانان در حوزه ته لنجی ها مرتفع گردد.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها