نحوه فعال کردن «کلوز فرند» در توئیتر



در این مطلب نحوه گام به گام فعال کردن ویژگی جدید توئیتر به نام «حلقه توئیتر یا همان کلوز فرند» ارائه شده است.

 

به گزارش صبح ساحل، برای مدت طولانی، توئیتر تنها یک راه برای محدود کردن مخاطبان توییت شما داشت: خصوصی کردن حساب شما؛ و همچنان هم کنترلی برای توئیت‌های فردی به شما نمی‌دهد،اما در تازه‌ترین به روزرسانی خود، توئیتر یک ویژگی جدید ارائه کرده است که می‌تواند کمک خوبی در بهبود این وضعیت باشد. 

 


حلقه توئیتر چیست؟

نزدیک‌ترین معادل حلقه توئیتر در سایر شبکه‌های اجتماعی، ویژگی «دوستان نزدیک یا همان کلوز فرند» اینستاگرام است. این راهی برای ارسال توئیت به تعداد کمتری از افراد منتخب است.

مفهوم بسیار ساده است، در واقع شما یک حلقه توئیتر تا ۱۵۰ نفر ایجاد می‌کنید و تنها آن افراد می‌توانند توئیت‌هایی را که با حلقه به اشتراک می‌گذارید، بخوانند و با آن‌ها تعامل داشته باشند. همه قوانین نمایان بودن معمول برای حساب‌ها همچنان اعمال می‌شوند.

توئیتر انتشار دیدگاه‌ را برای همه آسان می‌کند. با این حال ممکن است همیشه نخواهید که همه دنبال کنندگان شما برخی توئیت‌ها را ببینند. اینجاست که قابلیتی به نام «حلقه توئیتر» مطرح می‌شود.

این بدان معناست که می‌توانید حسابی را که شما را دنبال نمی‌کند به حلقه اضافه کنید، اما آن‌ها همچنان توییت‌های شما را نمی‌بینند، زیرا شما را دنبال نمی‌کنند. همچنین، می‌توانید حساب‌های خصوصی اضافه کنید، اما اگر به شما اجازه نداده باشند که آن‌ها را دنبال کنید، باز هم نمی‌توانید پاسخ‌های آن‌ها را در حلقه ببینید.

حلقه توییتر خود را به عنوان یک نمونه خصوصی از توییتر در نظر بگیرید. تمام قوانین مشابهی که برای توییتر به طور کلی اعمال می‌شود، هنوز در حال اجرا هستند. شما فقط یک حلقه توییتر دریافت می‌کنید و اگر آن‌ها را اضافه یا حذف کنید به کسی اطلاع داده نمی‌شود.

 

حلقه توئیتر چه تفاوتی انجمن‌های توئیتری دارد؟

اگر با توئیتر آشنایی دارید، ممکن است فکر کنید Circle بسیار شبیه ویژگی دیگری به نام «Communities» است. آن‌ها شبیه به هم به نظر می‌رسند، اما در واقع کاملا متفاوت هستند.

انجمن‌های توئیتر، گروه‌های خصوصی هستند، در حالی که حلقه توئیتر به سادگی راهی برای محدود کردن افرادی است که توئیت‌های شما را می‌بینند. تفاوت بزرگ در قوانین دید است که در بالا ذکر کردیم.

هنگامی که مطلبی را در یک انجمن توئیتر به اشتراک می‌گذارید، همه افراد گروه می‌توانند آن را ببینند و به آن پاسخ دهند. توئیت‌ها در حلقه شما مانند هر توئیت دیگری هستند، اما شما تصمیم می‌گیرید که چه کسی توانایی دیدن آن‌ها را دارد. این بدان معنا نیست که آن‌ها توئیت را خواهند دید.

 

نحوه استفاده از حلقه توئیتر

برای شروع، صفحه تایپ توئیت را باز کنید و روی «Everyone» ضربه بزنید تا مخاطبان خود را انتخاب کنید.

 

توئیتر

 

در مرحله بعد از منو روی «Twitter Circle» ضربه بزنید.

 

توئیتر

 

یک منو با اطلاعاتی در مورد حلقه توئیتر ظاهر می‌شود. برای ادامه روی «Got It» ضربه بزنید.

 

توئیتر

 

اکنون می‌توانید افراد را به حلقه توئیتر خود اضافه کنید. وقتی آماده شدید، در گوشه بالا سمت راست روی «انجام شد» ضربه بزنید.

 

توئیتر

 

اکنون به صفحه تایپ توئیت بازگشته و مشاهده می‌کنید که «حلقه توئیتر» را به عنوان مخاطب شما نشان می‌دهد. توئیت را همانطور که می‌خواهید بنویسید و ارسال کنید!

 

توئیتر

 

برای افزودن یا حذف افراد از حلقه خود، مراحل بالا را دنبال کنید و اکنون دکمه «ویرایش» را در منوی «انتخاب مخاطب» خواهید دید.

 

توئیتر

 

این تمام چیزی است که در حلقه‌های توئیتر وجود دارد و به سادگی راهی برای محدود کردن افرادی است که می‌توانند توئیت‌های شما را ببینند، اما این یک گروه خصوصی نیست. فیسبوک گزینه‌های مشابهی در هنگام اشتراک گذاری پست دارد. توئیتر چند ویژگی جالب دارد که شاید ندانید، اما ویژگی حلقه برای استفاده مناسب است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها