مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان:

تخصیص یک میلیارد تومان برای بهسازی مدارس حاشیه شهر بندرعباس؛ ۴۳۰ هزار دانش آموز مهرماه به مدرسه می‌روند


نویسنده: صبح ساحل

پنجاهمین جلسه شورای اسلامی شهر بندرعباس با حضور مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان و شهردار بندرعباس با موضوع پروژه مهر در بازگشایی مدارس در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ برگزار شد.
 
به گزارش صبح ساحل، مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان گفت: در طی دوسال و نیم گذشته با بروز بیماری کرونا و تغییر زیست بوم آموزش از آموزش حضوری‌به سمت آموزش مجازی و ترکیبی قاعدتا نیازهای ما در حوزه سخت افزاری و نرم افزاری تغییرات بنیادین داشته است.
قویدل افزود: در بحث کاهش آمار ترک تحصیل و جذب دانش‌آموزان تلاش‌های‌خوبی اتفاق افتاد. در نتایج امتحانات نهایی جایگاه استان ارتقا یافته است که در گروه تجربی دانش آموزان استان جایگاه سیزدهم در کشور، گروه ریاضی جایگاه پانزدهم و گروه ادبیات و علوم انسانی جایگاه چهاردهم را به خودشان اختصاص دادند. 
وی با بیان اینکه اعتماد خوبی در وزارت آموزش و پرورش به استان هرمزگان شده است، عنوان کرد: در واگذاری برنامه‌های ملی شاهد تصمیمات خوبی‌هستیم. دبیرخانه کشوری ریاضیات از تهران به هرمزگان واگذار شد، قطب کشوری علوم حمل و نقل و فضا نیز همچنین و مسابقات علمی پژوهشی کشور هم قرار است مهر ماه در هرمزگان برگزار شود.
مدیرکل آموزش وپرورش استان اضافه کرد: از آخرین سالی که آموزش حضوری بوده سه سال گذشته است، در آن سال جمعیت دانش‌آموزی ۳۶۰ هزار نفر بود که این تعداد در حال حاضر به ۴۳۰ هزار نفر رسیده است. در واقع رشد بالایی را در جمعیت دانش‌آموزی استان شاهد هستیم که قطعات امکانات، رشد سخت افزاری، تهیه کلاس درس و تجهیزات نیز باید فراهم و آماده شود‌.
وی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت‌های مختلف در دستورکار آموزش و پرورش است، افزود: شهرداری در سنوات مختلف در طول سال همراه آموزش و پرورش بوده است؛ با فاصله‌‌ی دو سال نیمی که اتفاق افتاده است مدارس به بهسازی، زیباسازی و نوسازی نیازدارند.
قویدل عنوان کرد: از اعضا درخواست دارم در محورهای هرس درختان، زیباسازی فضای‌مدرسه، عملیات خط کشی خیابان- نصب علائم و سرعتگیر، رنگ‌آمیزی فضای مدرسه، کاشت نهال و بهسازی فضای سبز، جمع آوری نخاله‌های مدارس و غیره به کمک آموزش و پرورش بیایند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه برای مدارس حاشیه‌ای شهر بندرعباس یک میلیارد تومان به بهسازی و رنگ‌آمیزی فضای مدارس اختصاص دادیم و کار‌آن به پایان رسید، گفت: تامین نیروی انسانی جز اولویت‌های اصلی ما است که این قول را می‌دهیم در زمان بازگشایی مدارس مدرسه‌ای بدون معلم در شهر بندرعباس نباشد.
وی با تاکید بر اینکه برگزاری هرنوع برنامه فرهنگی، ترکیبی و مناسبتی در مدارس با همکاری شورا و شهرداری هیچ منعی ندارد، تصریح کرد: در بحث حقوق شهروندی، آموزش خانواده‌ها در محلات حاشیه شهر، ظرفیت مدارس را در اختیار شما می‌گذاریم.
با توجه به رشد جمعیتی در شهرک پیامبر اعظم کار ثبت نام دانش‌آموزان در هر سه مقطع انجام شده است اما بحث جا به جایی ارزان دانش آموزان دغدغه ما است.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها