مرزبانی فراجا:

زائران برای سفر اربعین فقط به مرز مهران مراجعه نکنید؛ افزایش جمعیت زائران در پایانه مرزی مهران



فرمانده مرزبانی فراجا با بیان این که بر اساس تجربیات سال‌های گذشته با نزدیک شدن به اربعین حسینی تعداد مراجعه زائران به مرز مهران افزایش پیدا می‌کند، تصریح کرد: از مردم می‌خواهیم که به پایانه‌های مرزی دیگر مراجعه کنند در حال حاضر به غیر از مرز مهران زائران می‌توانند از پایانه‌های مرزی خسروی، چذابه، شلمچه، تمرچین و باشماق برای سفر به عراق تردد کنند.

     

به گزارش صبح ساحل، فرمانده مرزبانی فراجا با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای تسهیل سفر زائران اربعین حسینی به عراق در پایانه‌های مرزی تاکید کرد: احتمالا در روز‌های آینده شاهد افزایش جمعیت زائران در پایانه مرزی مهران خواهیم بود و در همین چارچوب از مردم می‌خواهیم که به پایانه‌های مرزی دیگر برای سفر به عراق مراجعه مراجعه کنند.

به گزارش ایسنا، سردار احمد علی گودرزی با اشاره به برخی از اقدامات صورت گرفته در پایانه‌های مرزی برای ایام اربعین حسینی گفت: با توجه به اینکه امسال مراسم راهپیمایی اربعین حسینی در فصل گرما برگزار می‌شود، در پایانه‌های مرزی سایه بان و و مه پاش‌هایی مستقر کرده ایم.

وی با تاکید بر اینکه تمام تلاش مسئولان کشور در این راستاست که زائران اربعین حسینی سفر آسان و ارزانی داشته باشند، از زائران اربعین خواست که حتماً به قوانین و مقررات ایران و عراق و دستورالعمل‌هایی که در ارتباط با سفر زائرین اربعین حسینی صادر می‌شود توجه کنند و احترام بگذارند.

گودرزی با بیان این که بر اساس تجربیات سال‌های گذشته با نزدیک شدن به اربعین حسینی تعداد مراجعه زائران به مرز مهران افزایش پیدا می‌کند، تصریح کرد: از مردم می‌خواهیم که به پایانه‌های مرزی دیگر مراجعه کنند در حال حاضر به غیر از مرز مهران زائران می‌توانند از پایانه‌های مرزی خسروی، چذابه، شلمچه، تمرچین و باشماق برای سفر به عراق تردد کنند.

فرمانده مرزبانی فراجا همچنین با اشاره به گیت‌های مشخص شده در پایانه‌های مرزی برای عبور زائرین اربعین حسینی، خاطر نشان کرد: این گیت‌ها برای ایجاد نظم و کنترل‌های امنیتی ایجاد شده است و در حال حاضر ۶۴ گیت در نظر گرفته ایم که در صورت ضرورت به ۹۱ گیت افزایش پیدا می‌کند و تلاش داریم که برای سال‌های آینده امکانات بیشتری در این حوزه در نظر بگیریم.

گودرزی همچنین در پاسخ به سوالی در مورد مرز خسروی نیز گفت: در حال حاضر از ساعت ۶:۳۰ صبح تا ۶:۳۰ بعد از ظهر از این پایانه مرزی عبور و مرور زائران انجام می‌شود البته در تلاش هستیم که با رایزنی با مقامات عراقی ساعت عبور و مرور از این پایانه مرزی را افزایش دهیم.

وی افزود: در پایانه مرزی خسروی نیز مانیتورینگ پیشرفته و خوبی برای کنترل مرز‌ها ایجاد شده و بزودی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها