ستاد مبارزه با مواد مخدر:

تولید مخدر«شیشه» در دهه اخیر به شدت افزایش یافته



دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر، با بیان اینکه افزایش بی رویه تولید مواد صنعتی به ویژه "شیشه" در دهه اخیر با حمایت مستقیم آمریکا در افغانستان شکل گرفته است، گفت: اینکه ۹۰ درصد تریاک جهان صرفا در این منطقه تولید می‌شود تهدیدی جدی است و راهبرد اصلی ما «پیشگیری» است.

      

به گزارش صبح ساحل، به نقل از ایسنا،  سردار اسکندر مومنی در روز نخست از نشست تخصصی معاونان، مشاوران، مدیران کل و دبیران شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان‌های کشور که با عنوان "پیشگیری از اعتیاد، مشارکت‌های مردمی و اشتغال بهبود یافتگان" امروز دوشنبه (۱۴ شهریور) برگزار شد، اظهار کرد: موضوع مقابله، پیشگیری، درمان و توانمند سازی را باید در حوزه مبارزه با مواد مخدر پیگیری کنیم اما پیشگیری راهبرد بلند مدت ما در این زمینه است.

وی  درباره چرایی تاکید بر اهمیت پیشگیری در مبارزه با مواد مخدر، تصریح کرد: راه حل اصلی ما پیشگیری است چراکه ما در کنار کشوری قرار داریم که منشاء تولید مواد مخدر به ویژه در ۲۰ سال اخیر با حمایت ناتو و آمریکا بوده است و تولید مواد مخدر در این کشور به حدود ۵۰ برابر رسیده است.

مومنی همچنین افزود که در مسیر مبارزه با مواد مخدر و به ویژه پیشگیری این امر باید از مشارک مردمی استفاده کرد.

وی تصریح کرد: اولویت ما در حوزه پیشگیری، وزارت آموزش و پرورش و استفاده از گروه‌های مرجع  است.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر، در پایان سخنان خود ادامه داد: موضوع این نشست ما پیشگیری از اعتیاد، مشارکت مردمی و اشتغال بهبود یافتگان است که پیشگیری در تمام برنامه‌های ما ساری است. در آستانه برنامه هفتم هستیم و باید در جای جای این برنامه پیشگیری به ویژه در حوزه مبارزه با مواد مخدر در اولویت قرار گیرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها