مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و آموزش هنری وزارت ارشاد در آیین افتتاح کارگاه ادبیات نمایشی:

دور جدید طرح توسعه عدالت آموزشی از امروز کلید می‌خورد


نویسنده: صبح ساحل

آیین افتتاح کارگاه ادبیات نمایشی با حضور «کاظم نظری»، مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، «محمدحسین اسماعیلی»، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌ هنری وزارت ارشاد، «اسماعیل جهانگیری»، مدیرکل فرهنگ و ارشاد هرمزگان و دکتر «یدالله آقاعباسی»، مدرس کارگاه در پلاتو آفتاب بندرعباس برگزار شد.
 
به گزارش صبح ساحل، محمدحسین اسماعیلی، مدیر کل دفتر برنامه ریزی و آموزش هنری وزارت ارشاد ضمن تشکر از میزبانی گرم مسئولان ارشاد در هرمزگان گفت: طرح توسعه عدالت آموزشی از ابتدای دوره جدید در دولت سیزدهم و با برنامه‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال گذشته کلید خورد.
 وی افرود: درحال حاضر بعد از حدود 8ماه از شروع طرح به پختگی خوبی در این طرح رسیدیم. با بررسی نقاط قوت و ضعف و مهندسی مجددی که در این طرح صورت گرفت اتفاقات خوبی در حال رقم خوردن است.
مدیر کل دفتر برنامه ریزی و آموزش هنری وزارت ارشاد با بیان اینکه دور جدید طرح توسعه عدالت آموزشی به نوعی از امروز کلید می‌خورد، گفت: با دستگاه‌هایی درون و بیرون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تعامل داشتیم که بتوانیم در یک جامعه هدف مشخص این طرح را اجرا کنیم.
اسماعیلی اضافه کرد: طرح کارگاه ادبیات نمایشی با مرکز هنرهای نمایشی از امروز کلید می‌خورد. تفاهم‌نامه‌ای با سازمان بهزیستی، کمیته امداد و نیروهای مسلح امضا کرده‌ایم که این طرح بتواند طرحی گسترده با هدفی مشخص باشد و در زمینه‌های مختلف آموزشی بتوانیم این کار را انجام دهیم.
وی با بیان اینکه این طرح فقط آموزش برای آموزش نیست، گفت: ما سه حلقه را برای این طرح طراحی کرده‌ایم که بحث آموزش، تولید، عرضه و توسعه مشاغل فرهنگی را شامل می‌شود که این آموزش‌ها باید منجر به تولید و کسب و کارهای فرهنگی با تکیه برهنرهای سنتی و محلی و بومی باشد.  در مکاتبات اخیری که با ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی داشتیم از آن‌ها خواستیم که نیازهای استان برای بحث آموزش را اعلام کنند که ما براساس نیازمندی‌های هر استان برای آن استان برنامه مشخصی داشته باشیم و یک نسخه واحد را برای همه ی استان‌ها نپیچیم.
اسماعیلی بیان کرد: دور جدید این طرح از که امروز شروع می‌شود و در 6ماهه دوم سال با وسعت بیشتری انجام خواهد شد، منجر به یک جریان فرهنگی ارزشمندی در کشور خواهد شد.
مدیر کل دفتر برنامه ریزی و آموزش هنری وزارت ارشاد گفت: در حوزه نمایش این اتفاق مستمر خواهد بود و سعی ما بر این است که در سطوح مختلف این طرح اجرا شود و دوره های تکمیلی داشته باشیم. همچنین دوره‌های آنلاین و آفلاین نیز طراحی شده است که به تدریج و در کنار یکدیگر می‌تواند یک بسته آموزشی خوب را برای علاقه‌مندان در سراسر کشور فراهم کند.
وی تاکید کرد: در نظر داشته باشید که این طرح قرار نیست کار مراکز آموزشی و فرهنگی را کساد کند. از ظرفیت مراکز آموزشی استفاده کنید. اگر قرار است در نقاط مختلف استان برنامه‌های آموزشی برگزار شود از ظرفیت آموزشگاه ها و موسسات فرهنگی هنری استفاده شود.
 
آموزش رایگان هنر در مناطق کم‌برخوردار
اسماعیل جهانگیری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان نیز در این مراسم گفت: هرمزگان دومین استان از نظر تعداد شرکت کننده در زمینه آموزش رایگان هنر است. بندرعباس تاکنون در برنامه ما نبود اما به برنامه ما اضافه شده است. در بازدیدها مشاهده کردیم که در سایر شهرستان‌ها ظرفیت کلاس‌ها پر شده بود. به عنوان مثال در بشاگرد کلاس سفالگری و در میناب کلاس سینما برگزار کردیم. 
وی افزود: این ها از برنامه‌هایی که بود که همه مردم بتوانند از آموزش برخوردار شوند. 
اسماعیلی گفت: اگر هنرجویی از سایر نقاط استان بخواهد به مرکز استان مراجعه کند با مشکلات مسافت، اسکان، غذا و... روبه رو می‌شود. اما در حال حاضر آموزش به سایر شهرها و روستاهای کم برخوردار رفته است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد هرمزگان بیان کرد: پیشینه هنری استان هرمزگان  را همه می‌دانند و امیدواریم که بتوانیم از محضر اساتید و پیشکسوتان در این زمینه سال‌های سال استفاده کنیم.
اسماعیلی گفت: از خواسته‌های ما از نمایندگان این بود که هنرمندان ما در وزارتخانه دیده شوند و در تصمیم گیری‌ها مشارکت داشته باشند.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها