قابل توجه آقای استاندار و آقایان نماینده؛

صنایع پشتیبانی که نیاز به پشتیبانی دارد



اتفاقات عجیب و غریب در ورزش همیشه زیاد است اما اتفاقات اخیر باشگاه صنایع پشتیبان هرمزگان عجیب و غریب‌تر است.
روزی که باشگاه صنایع پشتیبان هرمزگان تشکیل شد خیلی‌ها موافق بودند و خیلی هم با تشکیل آن مخالفت کردند. با اقداماتی کم و زیادی که باشگاه صنایع هرمزگان در سال گذشته از ورزش و برخی از باشگاه استان انجام داد امیدوارها به این باشگاه زیاد شد و توافقات از آن بالا رفت.
با روندی که این باشگاه سال گذشته داشت انتظار می رفت که امسال هم این اتفاقات خوب بیشتر بیفتد اما در حال حاضر  باشگاه صنایع هرمزگان  به باشگاهی تبدیل شده است  که خودش نیاز  به پشتیبانی دارد. تیم فوتسال این باشگاه در لیگ برتر حضور دارد و باید تاکنون بازیکنان آن حداقل ۴۰ درصد از مطالبات خود را دریافت می کردند اما تنها ۱۵ درصد دریافتی داشته اند.
بعد از این که لیگ برتر فوتسال برای ۵۵ روز تعطیل شد قرار بر این شد که تیم صنایع  اردوهای مختلفی برای آمادگی بیشتر انجام دهد اما به دلیل همین مشکلات مالی خبری از این اردوها و بازی های دوستانه نیست.
چرا باید باشگاهی که اسمش صنایع پشتیبان هرمزگان است دستش برای خرج و مخارج تیم فوتسالش پیش این و آن دراز کند. چرا باید این قدر مشکلات مالی در این باشگاه زیاد باشد که مدید تیم فوتسالش که از مدیران لایق و کار بلد ورزش استان است مجبور به استعفا شود و برای رفتنش روز شمار بگذارد.
باشگاه صنایع پشتیبان هرمزگان با زیرمجموعه، صبا فولاد خلیج فارس، آب‌شیرین کن ( شایا ) ، فولاد هرمزگان، بناگستر کرانه و  پالایش نفت بندرعباس شکل گرفت است که هر کدام از این زیر مجموعه‌ها خودشان به تنهایی می تواند رشته های مختلف ورزشی  را حمایت کنند اما اکنون از پس مخارج  باشگاه تحت پوشش خودشان  بر نمی آیند. 
در سال اول تاسیس  باشگاه صنایع هرمزگان، طی تفاهم نامه ای که بین فولاد هرمزگان ، اداره کل ورزش و استاندار  امضا شد فولاد هرمزگان ۲۰ میلیارد تومان به حساب اداره‌کل ورزش و جوانان واریز کرد تا باشگاه صنایع بتواند در بحث تیم داری ، کمک به تیم ها ورزشی هرمزگان در سطح کشور،  زیرساخت‌های ورزشی و برخی مصوبات ورزشی  سفر های  استاندار هزینه کند اما  مدير کل سابق ورزش استان ۱۸ میلیارد تومان به حساب باشگاه صنایع واریز کرد و دو میلیارد نزد  حساب اداره کل ورزش و جوانان نگه کرد که  اکنون خارج کردن این دو میلیارد از حساب اداره کل ورزش مشکل ساز شود  و با موانع قانونی  مواجه شود.  
 هنگامی که فولاد هرمزگان ۲۰ میلیارد تومان به حساب باشگاه صنایع واریز کرد، ایزوایکو هم به عنوان حامی مالی   ۲۰۰ میلیون تومان واریز کرد ولی بعدش خودش را کنار  کشید. در دومین سال تاسیس شرکت‌ باشگاه صنایع هرمزگان قرار شد سهم ۹ در هزار سود خالص شرکت های سهامدار برای بودجه باشگاه در نظر گرفته شود که متاسفانه این اتفاق نیفتاده است و تنها شرکت بنا گستر که سهم یک میلیارد نهصد میلیونی در بودجه امسال باشگاه دارد در دو مرحله یک میلیارد خودش را پرداخت کند و دیگر سهامداران پرداختی نداشته اند.
حال سوال اینجاست پس نقش استاندار و مجمع نمایندگان در عدم پرداخت ها سهامداران چیست؟
چرا استاندار و مجمع نمایندگان  نمی توانند سهامداران را قانع کنند که سهم خود را پرداخت نمایند. 
 آیا موانع قانونی بر سر راه دارند که اگر  این گونه است باید هنگام تاسیس باشگاه اول راهکار قانونی برای آن تعریف می کردند بعد باشگاه را تاسیس می کردند. اما اگر این موضوع نیست و زور مدیران سهامدار بیشتر از استاندار و نمایندگان می باشد حرف دیگری است که باید استاندار و مجمع نمایندگان پاسخگوی آن باشند. 
در پایان باید به این موضوع اشاره کنم که در استان های همجوار ما یک شرکت به تنهایی  میلیارد ها تومان برای ورزش خرج می‌کند اما در استانی که به قطب دروازه اقتصادی کشور معرف است با مشکل مالی مواجه هستیم. 
آقای استاندار و آقایان نماینده  یک بار برای همیشه به داد مشکلات مالی ورزش استان برسید و اجازه ندهید باشگاه های ما  همیشه  با دلهره و استرس  تیمداری کنند.
روزنامه صبح ساحل
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها