قیمت آیفون 14 در بازار/ هزینه رجیستری سری جدید آیفون مشخص شد



سوالی که هر سال برای آیفون جدید وجود دارد این است که هزینه رجیستری آن در بازار چقدر خواهد بود؟ امروز قیمت‌های اولیه برای رجیستری سری آیفون 14 اپل مشخص شده است.

 

به گزارش صبح ساحل، این هزینه مثل همیشه بر اساس ارزش این گوشی‌ها به یورو توسط گمرک محاسبه و برای رجیستری دریافت می‌شود. این یعنی اگر به شکل مسافری قصد رجیستری یکی از این گوشی‌ها را داشته باشید، باید این هزینه‌ها را پرداخت کنید. همچنین در نظر داشته باشید که این رقم‌ها هر روز به واسطه قیمت یورو می‌توانند تغییر کنند.

در جدول زیر قیمت رجیستری سری آیفون 14 را می‌توانید مشاهده کنید:

 

مدل گوشی هزینه رجیستری
آیفون ۱۴ ۵٫۲۱۳٫۴۷۵
آیفون ۱۴ پلاس ۵٫۸۶۵٫۹۷۵
آیفون ۱۴ پرو ۶٫۵۱۸٫۴۷۵
آیفون ۱۴ پرو مکس ۷٫۱۷۰٫۹۷۵

 

 

 

آیفون 14، 14 پلاس، 14 پرو و 14 پرو مکس جدیدترین گوشی‌های معرفی شده اپل هستند که به تازگی در برخی کشورهای جهان برای خرید در دسترس قرار گرفته‌اند. اگرچه اپل قیمت‌هایی برای گوشی‌های جدید خود اعلام کرده اما قیمت آن‌ها بسته به کشورهای مختلف متفاوت است.

امارات یکی از کشورهایی است که خانواده جدید آیفون در آن عرضه شده و البته یکی از مسیرهای ورود تلفن همراه به ایران به حساب می‌آید. در این کشور نسخه‌های پایه آیفون 14 به قیمت 3399 درهم (925 دلار)، آیفون 14 پلاس به قیمت 3799درهم (1035 دلار)، آیفون 14 پرو به قیمت 4299 درهم (1170 دلار) و آیفون 14 پرومکس به قیمت 4699 درهم (1280 دلار) فروش خواهند رفت. احتمالا سری‌های جدید آیفون نیز با همین قیمت در بازار ایران عرضه شوند.

پیش از این، «محمدرضا عالیان»، سخنگوی انجمن واردکنندگان موبایل اعلام کرده بود، برای واردات تجاری گوشی‌های پرچمدار بایستی 26 درصد هزینه گوشی و برای واردات مسافری حدود 22 درصد قیمت آن در قالب عوارض به گمرک پرداخت شود.

 

قیمت آیفون 14 در بازار ایران مشخص شد

جمعه گذشته بود که سری آیفون 14 رسما در بازارهای جهانی عرضه شد و حالا با دو روز فاصله، مدل‌های مختلف این گوشی در بازار کشورمان هم یافت می‌شود. اما مثل هر سال باید به این نکته توجه داشته باشید که در حال حاضر قیمت این گوشی در بازار غیر منطقی به نظر می‌رسد و دلیل آن هم کم بودن موجودی آیفون در بازار موبایل ایران است. درواقع قیمت آیفون و دیگر محصولات اپل، نسبت زیادی با عرضه و تقاضا دارد و به مرور هرچه سری آیفون 14 در بازار بیشتر پیدا شود، قیمت آن هم کاهشی‌تر خواهد شد. 


 

از بین ۴ مدل این سری از پرچمداران اپل، هنوز آیفون 14 پلاس به بازارهای جهانی عرضه نشده و قرار است اواسط مهر ماه شاهد عرضه آن باشیم. اما سه مدل دیگر در نسخه‌های مختلف و به صورت تک و توک در ایران پیدا و قابل خریداری هستند که قیمت آن‌ها به شرح جدول زیر است. در نظر داشته باشید که این مدل‌ها بدون گارانتی هستند و همگی با پارت نامبر ZAA وارد شده‌اند که دو سیم کارته خواهند بود.

 

آیفون 14 پرو مکس ۶۵٫۰۰۰٫۰۰۰
۶۹٫۵۰۰٫۰۰۰
۸۲٫۰۰۰٫۰۰۰
آیفون 14 پرو ۶۰٫۰۰۰٫۰۰۰
۶۲٫۰۰۰٫۰۰۰

 

در این بین ممکن است قیمت‌های پایین‌تری در برخی فروشگاه‌های اینترنتی پیدا شوند اما معمولا برخی از این فروشگاه‌ها در حال حاضر گوشی برای عرضه ندارند و درواقع گوشی را پیش‌فروش می‌کنند تا چند روز بعد که موجودی آن‌ها کامل‌تر شد، کار ارسال گوشی‌ها را انجام دهند. 

در پایان بار دیگر باید بگوییم که این قیمت‌ها، صرفا قیمت اولیه این گوشی‌ها هستند و قطعا در چند روز آینده، شاهد کاهش قیمت این محصولات و نزدیک‌تر شدن قیمت آن‌ها به قیمت‌های سری ۱۳ پرو و ۱۳ معمولی خواهیم بود. در مورد رجیستری این گوشی‌ها نیز هنوز وضعیت مشخصی وجود ندارد. البته هزینه رجیستری سری آیفون 14 اعلام شده اما مدل‌های رجیستر شده در حال حاضر تقریبا در بازار نایاب هستند.

 

منابع: جی اس ام، دیجیاتو

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها