جزئیات شرکت در مزایده 1062 خودروی خارجی/ نتیجه مزایده ۶ مهرماه روی سایت اموال تملیکی قرار خواهد گرفت



سیدروح الله لطیفی، سخنگوی گمرک ایران درخصوص مزایده 1062 خودروی خارجی گفت: براساس تصمیم دادستانی و قوه قضائیه خودروهایی که موسوم به پرونده ثبت سفارش در اماکن بندری و شرکت انبارهای عمومی قرار دارند توسط سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی به مزایده گذاشته می شوند.

        

به گزارش صبح ساحل، روز گذشته عبدالمجید اجتهادی، مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی در نشست خبری گفت: ۱۰۶۲ خودروی خارجی صفر کیلومتر به دلیل مشکلات ثبت سفارش از گمرک ترخیص نشدند و برای جلوگیری از تضییع این خودروها که در شرایط خوبی نگهداری نمی‌شدند اجازه برگزاری مزایده به سازمان اموال تملیکی داده شد.

وی با اشاره به پرونده موسوم به ثبت سفارش در سال ۱۳۹۶، اظهار کرد: این پرونده در سال ۱۳۹۷ در دادگاه انقلاب تشکیل شد. ۱۰۶۲ خودروی خارجی صفر کیلومتر به دلیل مشکلات ثبت سفارش از گمرک ترخیص نشدند و برای جلوگیری از تضییع این خودروها که در شرایط خوبی نگهداری نمی‌شدند اجازه برگزاری مزایده به سازمان اموال تملیکی داده شد.

وی با بیان اینکه منابع حاصل از فروش این خودروها به خزانه دولت واریز می‌شود، عنوان کرد: اگر برای این خودروها رای برائت صادر شود، منابع از خزانه به حساب‌هایی که قوه قضاییه تعیین می‌کند واریز خواهد شد.

طبق گفته سخنگوی گمرک ایران این خودروها در اماکن بندری و گمرکات انزلی، قم، بندر لنگه، گمرک غرب تهران، گمرک تهران (شهریار)، استان فارس، بوشهر، گناوه، شهید باهنر هرمزگان، مازنداران و خرمشهر هستند.

به گفته معاون وزیر اقتصاد اگر خودرویی در این مزایده به فروش نرفت، دوباره به مزایده گذاشته خواهد شد.

جزئیات مزایده 1062 خودرو/ یک خودرو بی نام است:

۶۲ دستگاه لکسوس

۴۵۹ دستگاه از خانواده هیوندا

۱۵۴ دستگاه تویوتا

۴۳ دستگاه پورشه

۱۸۲ دستگاه کیا

۱۵۲ دستگاه بی ام و

۸ دستگاه بنز

یک دستگاه وولوو

یک دستگاه بی نام

نحوه ثبت نام:

طبق اعلام سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی مزایده به صورت الکترونیکی برگزار می شود. متقاضیان که قصد مشارکت در مزایده را دارند باید در سامانه ستادیران ثبت‌نام کرده و برای گواهی امضای الکترونیک اقدام کنند. سپس می‌توانند نوع خودرو را انتخاب کنند.

مشخصات فنی خودروها، اینکه در کدام شهر و بندر قرار دارند از چهارشنبه ۶ مهرماه روی سایت اموال تملیکی قرار خواهد گرفت. همچنین تاریخ بازدید از خودروها هفتم تا ۱۲ مهر بوده و افراد بعد از بازدید باید پیشنهاد خود را ارائه کرده و همزمان با آن ۱۵ درصد قیمت خودرو را به عنوان ضمانت سپرده‌گذاری کنند. متقاضیان باید حتما توجه داشته باشند که سپرده مخصوص مزایده فوق‌العاده ۵۶۵ ثبت سفارش است.

اسامی برندگان مزایده در ۱۶ مهرماه اعلام می‌شود. افرادی که ضمانت‌نامه را سپرده کرده و از خرید پشیمان شدند تا ساعت ۱۴ سیزدهم مهر ماه فرصت دارند با مراجعه به سایت ستادیران انصراف خود را اعلام کنند.

 شرکت‌کنندگان در این مزایده باید 15 درصد از قیمت پایه کارشناسی هر خودرو را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به عنوان ضمانت‌نامه بانکی ودیعه بگذارند و در مزایده شرکت کنند و کسانی که بیشترین قیمت را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ارائه کرده باشند طبق قوانین مزایده برنده و به عنوان خریدار خودرو تلقی می‌شوند که بعد از آن باید ظرف سه روز باقیمانده بهای خودرو را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بپردازند و آن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دریافت کنند.

مشخصات خودروها

 تمام این خودروها زیر ظرفیت 2500 سی‌سی هستند و مشکلی از نظر پلاک‌گذاری و خرید و فروش در داخل کشور ندارند، اما چون این خودروها به وسیله جعل ثبت سفارش وارد شده‌اند به ظن قاچاق توقیف شده و اکنون بر اساس حکم مقام قضایی طی مزایده 565 فوق‌العاده به خریداران و مردم ارائه می‌شود.

هیچ سرقتی از این خودروها صورت نگرفته است. این خودروها برای فروش داخل بوده و شماره‌گذاری ملی می‌شود.

چه کسانی می توانند در این مزایده شرکت کنند؟

اشخاص حقیقی با کد ملی و اشخاص حقوقی با کد اقتصادی می‌توانند در این مزایده شرکت کنند.

برای افراد محدودیتی وجود ندارد و یک فرد می‌تواند در مزایده چند خودرو شرکت کند.

قیمت‌گذاری خودروها توسط هیات سه نفره از کارشناسان رسمی دادگستری انجام گرفته و قیمت پایه در سایت ذکر خواهد شد.

طبق اعلام سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی، مالکان خودروها هم می‌توانند در مزایده شرکت کنند.

غیرقابل انتشار: 1
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها