فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان خبر داد:

برنامه ریزی برای اجرای بیش از 600 برنامه فرهنگی، عمرانی و نظامی ویژه هفته دفاع مقدس



سردار اباذر سالاری فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تسلیت به مناسبت اربعین حسینی با اشاره به بیماری همه‌گیری کرونا، گفت: «‌ ۲ سال گذشته به دلیل درگیر بودن کشور با بیماری کرونا برنامه‌های مهمی مانند دفاع مقدس تحت شعاع قرارگرفته بود که امسال با بهبود شرایط بیماری کرونا و پس از وقفه ۲ ساله، برنامه‌های هفته دفاع مقدس را اجرا می‌کنیم».
به گزارش صبح ساحل،«سردار اباذر سالاری»، فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری از دفاع مقدس به‌عنوان گنجینه عظیمی قلمداد می‌کند، گفت: «دفاع مقدس مظهر ایثار و ازخودگذشتگی، حماسه و معنویت و استقامت، ایستادگی و پایداری، تدبیر و حکمت، دانشگاه اسلام ساز ملت ایران است».
وی با اشاره به اینکه همه‌ساله به مناسبت هفته دفاع مقدس برنامه‌های مختلفی در استان هرمزگان برگزار می‌شود، افزود: «رویکرد برنامه‌های هفته دفاع مقدس امسال با محورهای حماسه‌آفرینی، مجاهدت رزمندگان و شهدای دفاع مقدس، ترسیم سازی جنایت‌های رژیم بعث و حامیان این رژیم مخصوصاً «آمریکا»، شکوفایی، خلاقیت و ابتکار مردم، نوجوانان و جوانان در پاسداشت انقلاب اسلامی، ترویج فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت، الگوسازی و قهرمان‌پروری قهرمانان انقلاب اسلامی که شهدا و رزمندگان از محورهای هفته دفاع مقدس است».
سالاری اظهار کرد: «با توجه به اینکه امسال هفته دفاع مقدس مصادف با دهه آخر ماه صفر قرارگرفته، تمام رویکرد برنامه‌های هفته دفاع مقدس به‌تناسب این دهه برنامه‌ریزی‌شده است».
    
فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود به‌روز شمار هفته دفاع مقدس پرداخت و گفت: «در اولین روز از هفته دفاع مقدس با عنوان پیشکسوتان دفاع و مقاومت، غبارروبی گلزار شهدا، رژه ملی نیروهای مسلح در بندرعباس، دیدار با جانبازان و پیشکسوتان، در دومین روز نمایشگاه دستاوردهای دفاعی نیروهای مسلح در ساحل بندرعباس، برنامه گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان توسط صداوسیمای خلیج‌فارس، بازسازی عملیات والفجر 8 در نوار ساحلی، فضاسازی جبهه و جنگ ویژه جوانان، نوجوانان و دانشجویان، بزرگداشت شهدای سلامت، حضور در نماز جماعت، برنامه‌های ورزشی، تجلیل از خانواده شهدا، گردهمایی رزمندگان دیروز و هم‌سنگران امروز در بندرعباس، تقدیر از جهادگران و در آخرین روز از هفته دفاع مقدس هم به‌عنوان فرماندهان عزت مداران و حماسه‌آفرینان نام‌گذاری شده که تبیین نقش و نکوداشت فرماندهان می‌تواند در الگوسازی برای جوانان مؤثر باشد».
به گفته سالاری، فرماندهان بسیج و سپاه، الگوهای واقعی هستند که بایستی به نسل‌های جدید معرفی شوند و با توجه به آغاز سال تحصیلی برای حضور راویان دفاع مقدس در مراکز آموزشی در راستای تبیین دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس برنامه‌ریزی‌شده است».
   
وی اظهار کرد:« توزیع بیش از 5000 لوازم‌التحریر به دانش آموزان نیازمند، هم‌زمان با بیست و هفتمین مرحله نهضت مواسات و همدلی در قالب کمک به محرومین 30 هزار بسته معیشتی، همچنین بیش از ۵۰۰ سری جهیزیه در این هفته تقدیم نوعروسان می‌شود».
فرمانده سپاه امام سجاد (ع) گفت:‌ «علاوه بر این در هفته دفاع مقدس شاهد تجلیل از پیشکسوتان بسیجی، برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها، دیدار و سرکشی از خانواده معظم شهدا هم خواهیم داشت».
سردار اباذر سالاری در پایان خاطرنشان کرد: «امروز اگر کسی دست از پا خطا کند به‌خصوص در خلیج‌فارس آماده‌ایم با آن مقابله کنیم».
هفته دفاع مقدس از ۳۱ شهریورماه آغاز و تا هفتم مهرماه ادامه خواهد داشت.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها