وزیر آموزش و پرورش:

مهلت بارگذاری مدارک در سامانه رتبه‌بندی فردا تمام می‌شود



وزیر آموزش و پرورش درباره رتبه‌بندی معلمان گفت: فرهنگیان در حال بارگذاری مدارک هستند و چندبار از ما مهلت خواستند. فردا مهلت تمام می‌شود اما اگر افرادی جامانده باشند و دلیل هم داشته باشد برای آنها فرصتی را ایجاد می‌کنیم

به گزارش صبح ساحل،«یوسف نوری» وزیر آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران اظهار کرد: فردا روز شکوفه ها برای دانش آموزان اول ابتدایی و روز شنبه مراسم بازگشایی مدارس را با حضور رئیس جمهور داریم. شاهد حضور میلیونی دانش آموزان در فرایند تعلیم و تربیت و یک میلیون معلم هستیم. 

وی درباره رتبه بندی معلمان گفت: فرهنگیان در حال بارگذاری مدارک هستند و چندبار از ما مهلت خواستند. فردا مهلت تمام می‌شود اما اگر افرادی جامانده باشند و دلیل هم داشته باشد برای آنها فرصتی را ایجاد می‌کنیم.بعد از اینکه مدارک را بارگذاری و ثبت کردند ارزیابان نظر می‌دهند و به هیأت ممیزه ارسال می‌کنند تا احکام صادر شود.

وزیر آموزش و پرورش افزود: انتظار داشتیم مدارک زودتر بارگذاری شود اما به هر دلیلی از جمله تابستان و سفر، قدری با تاخیر مواجه شد و توقع ما این است که همکاران کار را تمام کنند تا ارزیابان نظر خود را بدهند تا رتبه افراد مشخص شود. 

وی درباره تمهیدات بازگشت 900 هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل به مدرسه گفت: سال گذشته آمار بازماندگان، همین تعداد بود. سال گذشته در یک و نیم ماهی که مدارس باز شدند یعنی از 14 فروردین تا آخر خرداد توانستیم 164 هزار نفر از این تعداد را برگردانیم. دیروز در حضور معاون اول رئیس جمهور بودیم تا برنامه‌ای را داشته باشیم و هرتعداد از دانش آموزان بازمانده از تحصیل را بتوانیم برگردانیم مگر موارد نادری که دیگر امکان جذب آنها وجود نداشته باشد. به نظر می‌آید نباید فردی را داشته باشیم که جذب نشود. به عنوان نظام تعلیم و تربیت باید تلاش کنیم هیچ دانش آموزی محروم از تحصیل نماند. 

وی درباره کمبود معلم گفت: کسری معلم داریم و سازوکارهایی را اتخاذ کردیم از جمله اضافه تدریس همکاران شاغل، تدریس بازنشسته ها، خرید خدمات، سرباز معلم و بخشی از طریق دانشجویان سال چهارم دانشگاه فرهنگیان که تعدادشان 6300 نفر است و مجوز آن را دریافت کرده ایم تا امسال را بدون کسری معلم طی کنیم. 

وی در پاسخ به این پرسش که قرار بود کتب درسی تا 10 شهریور تحویل شود، اما برخی مدارس می‌گویند کتاب ها نرسیده است؟، اظهار کرد: هر مدرسه ای که اطلاعات را در سامانه ثبت کرده کتاب به دستش رسیده و 149 میلیون جلد کتاب درسی چاپ کرده ایم و مشکلی برای تامین کتاب درسی نداشتیم و هرکسی ثبت نام کرده باشد کتاب به مدرسه شان ارسال می‌شود. 

نوری ادامه داد: حدود یکی میلیون نفر هنوز درخواست ثبت نام نکرده اند و عمدتا هدایت تحصیلی انجام نداده اند یا ممکن است خودشان کتاب درسی خواهر و برادر خود را می‌خواهند استفاده کنند.مابقی تامین شده است و برای آدرس های مشخص شده، ارسال شده است. 

وی در خصوص غیر حضوری بودن کلاس های درس در برخی مدارس، گفت:  تمام مدارس حضوری هستند. مدارس نمی‌توانند کلاس های درس را زوج و فرد و بچه ها را تقسیم بندی کنند یا اینکه بگویند دو یا سه روز در هفته ای بیایید. اصلا اینگونه نیست. 

وی درباره تقویت مدارس دولتی عادی، گفت: از میان 122 هزار مدرسه ای که داریم 85 هزار مدرسه دولتی عادی است و 10 هزار مدرسه کمتر از 10 دانش آموز داریم. باید مدارس عادی دولتی را تقویت کنیم. برای آنها امسال 2000 میلیارد تومان تجهیزات فرستادیم و باید آنها را با سرعت بیشتری قوی کنیم و معلم از دانشگاه فرهنگیان برای آنها جذب کنیم که برنامه ریزی شده و سهمیه سال آینده دانشگاه فرهنگیان دو برابر خواهد شد. 

وی تصریح کرد: همچنین فضای فرسوده مدارس دولتی عادی را تخریب یا مقاوم سازی می‌کنیم. معلمان را در برنامه توانمندسازی از طریق دانشگاه فرهنگیان قرار می‌دهیم تا از روش های نوین آموزش استفاده کنند. 

نوری درباره تراکم بالای دانش آموزان در مدارس دولتی، گفت: امسال بنا را بر این گذاشتیم 6300 دانشجوی جدید دانشگاه که وارد می‌شوند یعنی کاهش جمعیت کلاس های درس بالای 40 نفر است و باید به تدریج تراکم بالای جمعیت کلاس های درس را به استانداردهای تعیین شده در اسناد فرادستی برسانیم.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها